Τι λεει ο Νόμος για επιστροφή προϊόντος

Προβληματισμοί και ανταλλαγή ιδεών από την Επικαιρότητα και διάφορα άλλα θέματα.

Συντονιστής: Super-Moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Connor MacLeod
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 13373
Εγγραφή: 07 Φεβ 2005 13:36
Τοποθεσία: Κοζάνη
Επικοινωνία:

Τι λεει ο Νόμος για επιστροφή προϊόντος

Δημοσίευση από Connor MacLeod » 16 Νοέμ 2011 07:04

Καλημέρα.
Πήγαμε την Παρασκευη που μας περασε με ενα συμφοιτητή μου να πάρουμε μια κιθάρα στο Μεσολόγγι απο εναν αντιπρόσωπο του Νακα.
Μετα π την πηραμε οταν πηγαμε σπιτι παρατηρήσαμε ότι το μπράτσο απο το ταστο ηταν ασπρο και το κατω μερος ειναι μπεζ, επίσης στις ενώσεις του μπρατσου με την κιθάρα εχει χτυπήματα, οποτε προφανώς η κιθαρα είναι ή μεταχειρισμένη η/και για καποιο λογο εχει αλλαχθεί και το μπρατσο της.

Την πήγαμε πίσω την τρίτη (4 μερες μετα γιατι το παιδι ελειπε για ΣΚ εκτος μεσολογγιου) και δε δεχεται να δωσει τα χρηματα πισω.

Υπάρχει καποιος νομος που να τον υποχρεώνει να του δωσει πισω τα χρήματα?

Νομιζω και ελαττωματικό να μην ειναι το προιον, αν δε μείνεις ευχαριστημένος με την αγορα σου, αν θελεις το επιστρέφεις πισω και σε δίνουν τα χρήματα. Ισχύει αυτο η κανω λαθος?
Meizu MX5(5.5"/8Core/3GB/32GB/Sony IMX220 20.7MP)
PC 27'' (3770@3.4/16GB/560SE/500GB SATA3/650W S12G)
Mac mini (2.5GHz/8GB/6630/90GB GorsairGT)

Άβαταρ μέλους
fiskilis
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 14098
Εγγραφή: 16 Νοέμ 2003 22:44
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Τι λεει ο Νόμος για επιστροφή προϊόντος

Δημοσίευση από fiskilis » 16 Νοέμ 2011 09:11

αν δεν εχεις τα κοτσια να βαλεις φωνες μεσα στο μαγαζι μεχρι να γινει οπως πρεπει διαβασε τα παρακατω
Άρθρο 534
Πραγματικά ελαττώματα και έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων
Ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει το πράγμα με τις συνομολογημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα.
(Όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 παρ.1 του ν 3043/2002)
Άρθρο 535
Ο πωλητής δεν εκπληρώνει την κατά το προηγούμενο άρθρο υποχρέωσή του, αν το πράγμα που παραδίδει τον αγοραστή δεν ανταποκρίνεται στη σύμβαση και ιδίως:
1. δεν ανταποκρίνεται στην περιγραφή που έχει γίνει από τον πωλητή ή στο δείγμα ή υπόδειγμα που ο πωλητής είχε παρουσιάσει στον αγοραστή.
2. δεν είναι κατάλληλο για το σκοπό της συγκεκριμένης σύμβασης και ιδιαίτερα για τη σύμφωνη με το σκοπό αυτόν ειδική χρήση.
3. δεν είναι κατάλληλο για τη χρήση για την οποία προορίζονται συνήθως πράγματα της ίδιας κατηγορίας.
4. δεν έχει την ποιότητα ή την απόδοση που ο αγοραστής ευλόγως προσδοκά από πράγματα της ίδιας κατηγορίας, λαμβάνοντας υπόψη και τις δημόσιες δηλώσεις του πωλητή, του παραγωγού ή του αντιπροσώπου του, στο πλαίσιο ιδίως της σχετικής διαφήμισης ή της επισήμανσης, εκτός αν ο πωλητής δεν γνώριζε ούτε όφειλε να γνωρίζει τη σχετική δήλωση.
και διαβασε και αυτο το αρχειο
http://www.synigoroskatanaloti.gr/docs/ ... 7_2007.pdf

σε καθε περιπτωση δικαιουσε επιστροφη χρηματων αν οντως το προιον ειναι ελλατωματικο αλλα πρεπει να κανεις αμεσα ενεργιες καθως η προθεσμια ειναι μικρη 7-14 ημερες
μια ερωτηση σε εναν καταναλωτικο συνδεσμο θα σου λυσει την απορρεια
επισης μια επιστολη αμεσα προς την μητρικη εταιρεια τον εισαγωγεα του προιοντος και τον συνδεσμο προστασιας καταναλωτη θα εχει ποιο αμεσα αποτελεσματα

ΓΕΝΙΚΑ ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΓΟΥΡΟΥΝΙ ΣΤΟ ΣΑΚΙ ΕΛΕΓΧΟΥΜΕ ΤΟ ΠΡΟΙΟΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΠΩΛΗΤΗ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΚΤΟ ΚΑΙ ΖΗΤΟΥΜΕ ΕΠΙΤΟΠΟΥ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ

γιατι μπορει να ισχυρισθει οτι η φθορα εγινε μετα την αγορα (μπορει να ειναι και προιον βιτρινας αλλα οφειλε να σας ενημερωσει και να σας το πωλησει με χαμηλοτερη τιμη)
Μάθετε τα δικαιώματα που έχετε σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος και προστατεύστε την τσέπη σας!

Έχει συμβεί σε όλους μας να αγοράσουμε ένα προϊόν και σύντομα να εμφανίσει προβλήματα στη λειτουργία του. Όταν, όμως, ζητήσουμε την επισκευή του χωρίς χρέωση, συμβαίνει ένα παράδοξο φαινόμενο: οι πωλητές και οι υπάλληλοι που ήταν τόσο χαμογελαστοί και καθησυχαστικοί κατά την αγορά του προϊόντος, αλλάζουν πλήρως πρόσωπο! Η πιο συνηθισμένη απάντηση τους είναι πως την τάδε λειτουργία ή το τάδε ελάττωμα «δεν το καλύπτει η εγγύηση». Αποτέλεσμα; Μας δίνουν τις εξής επιλογές: Είτε να πληρώσουμε για την επισκευή είτε να... ανεχθούμε την ελαττωματική λειτουργία εφ' όρου ζωής.

Ωστόσο, δεν είναι μόνο αυτές οι επιλογές μας. Ο Αστικός Κώδικας από το 2002 εναρμονίσθηκε με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και μας παρέχει ορισμένα δικαιώματα. Αν και λίγοι άνθρωποι τα γνωρίζουν, στην πραγματικότητα μπορεί να τα ασκήσει ο καθένας από εμάς! Διαβάστε για αυτά, ασκήστε τα και προστατέψτε την τσέπη σας!

1. Πότε ένα προϊόν θεωρείται «ελαττωματικό»;

«Ελαττωματικό» θεωρείται ένα προϊόν, σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα, όταν δεν έχει τις «συμφωνημένες ιδιότητες». Αυτό με απλά λόγια σημαίνει πως όταν αγοράζουμε ένα αντικείμενο, ο πωλητής μας το περιέγραψε ή μας ανέφερε συγκεκριμένες λειτουργίες του ή το διαφήμισε στην τηλεόραση ή τοποθέτησε καρτελάκι επάνω του με τις ιδιότητες του κλπ. Όλες αυτές οι πληροφορίες θεωρούνται «συμφωνημένες ιδιότητες». Αν έστω και μία από αυτές δε λειτουργεί στην εντέλεια, το προϊόν είναι σύμφωνα με το νόμο «ελαττωματικό».

2. Σε ποιον πρέπει να απευθυνθώ αν το προϊόν που αγόρασα είναι ελαττωματικό;

Αν αγοράσατε ένα προϊόν και αποδείχθηκε ελαττωματικό, έχετε τα δικαιώματα του Αστικού Κώδικα. Αυτά μπορείτε να τα ασκήσετε μόνοι σας, προφορικά ή γραπτά, χωρίς να χρειάζεται δικηγόρος.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να επισκεφθείτε το κατάστημα αγοράς. Σύμφωνα με το νόμο, αυτοί είναι οι υπεύθυνοι να επανορθώσουν το ελάττωμα, γιατί αυτοί έχουν συνάψει τη «σύμβαση πώλησης» μαζί σας.

Αν για παράδειγμα αγοράσατε από τον Κωτσόβολο μία τηλεόραση Sony, αυτός που ευθύνεται για να επανορθώσει το ελάττωμα, είναι ο Κωτσόβολος, και όχι η Sony. Άρα, όταν μιλήσετε στους πωλητές στον Κωτσόβολο, αν αυτοί σας παραπέμψουν στη Sony, με την αιτιολογία ότι «ο κατασκευαστής παρέχει την εγγύηση και εμείς δεν φέρουμε καμία ευθύνη» αυτό είναι παράνομο! Ο λόγος είναι πως ο νόμος επιβάλλει σε οποιονδήποτε πουλάει κάτι, να αναλαμβάνει την ευθύνη για αυτό που πουλάει, ακριβώς επειδή κερδίζει μέσω αυτού.

3. Αν το προϊόν έχει «εγγύηση» σε ποιον πρέπει να απευθυνθώ;

Την εγγύηση συνήθως την παρέχουν οι κατασκευαστές των προϊόντων, πχ. η sony, η delonghi, η apple κλπ. Υπάρχει η παρανόηση πως αν ο κατασκευαστής μας παρέχει εγγύηση, είμαστε υποχρεωμένοι να απευθυνθούμε σε αυτόν, και όχι στο κατάστημα αγοράς. Αυτό είναι λάθος! Στην πραγματικότητα, η εγγύηση του κατασκευαστή λειτουργεί συμπληρωματικά, δηλαδή αποκτάτε ένα είδος «διπλής προστασίας»: έχετε το «δικαίωμα επιλογής» μεταξύ περισσότερων επιχειρήσεων που είναι και οι δύο υποχρεωμένες να επισκευάσουν το προϊόν.

Ας πάρουμε το παράδειγμα με την ελαττωματική τηλεόραση Sony που αγοράσατε από τον Κωτσόβολο. Έστω ότι ένα μήνα μετά την αγορά, η τηλεόραση δε λειτουργεί. Επιστρέφετε στον Κωτσόβολο και απαιτείτε να διορθώσουν την τηλεόραση, χωρίς να σας χρεώσουν τίποτα.
Αν σας παραπέμψουν στη Sony, εξηγείστε ευγενικά πως ο νόμος υποχρεώνει τον πωλητή, δηλαδή τον Κωτσόβολο, να διορθώσει το ελάττωμα. Το αν η Sony παρέχει μία έξτρα εγγύηση είναι θέμα άσχετο και απλά καθιστά εσάς πιο εξασφαλισμένους. Δεν αναιρεί τη νομική υποχρέωση του Κωτσόβολου να διορθώσει το ελάττωμα! Άρα, αν θέλει o Κωτσόβολος να κάνει χρήση της εγγύησης της Sony, μπορεί με δικά του έξοδα να στείλει την τηλεόραση στην αντιπροσωπεία της Sony. Εσείς, πάντως, δεν οφείλετε να πληρώσετε τίποτα απολύτως!

4. Τι δικαιώματα έχω αν αγόρασα ελαττωματικό προϊόν;

Ο Αστικός Κώδικας (άρθρο 540) προβλέπει πως ο αγοραστής έχει το δικαίωμα:
Α. Να απαιτήσει, χωρίς επιβάρυνσή του, τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο
Β. Να μειώσει το τίμημα
Γ. Να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση

Με απλά λόγια, συνεχίζοντας το παράδειγμα με την τηλεόραση, πηγαίνετε στον Κωτσόβολο και απαιτείτε να διορθώσουν την τηλεόραση. Αν η διόρθωση δε λύνει το πρόβλημα, μπορείτε να απαιτήσετε να σας την αντικαταστήσουν, δηλαδή να σας δώσουν άλλη τηλεόραση ίδιας μάρκας και μοντέλου.

Αν ισχυρισθούν πως δεν υπάρχει καμία άλλη ίδια τηλεόραση στο κατάστημα, τότε θα ασκήσετε το «δικαίωμα μείωσης του τιμήματος». Αυτό σημαίνει πως έχετε τη δυνατότητα να απαιτήσετε να σας επιστρέψουν ένα τμήμα από τα χρήματα που καταβάλατε, ώστε η νέα αξία να ανταποκρίνεται στην ελαττωματική τηλεόραση.

Αν, όμως, δεν επιθυμείτε να κρατήσετε την ελαττωματική τηλεόραση τότε μπορείτε να ασκήσετε το λεγόμενο «δικαίωμα υπαναχώρησης» από τη σύμβαση. Αυτό σημαίνει πως μπορείτε να πείτε «δηλώνω πως υπαναχωρώ από τη σύμβαση» και να επιστρέψετε την τηλεόραση απαιτώντας να σας επιστρέψουν τα χρήματα.

5. Μέσα σε πόσο χρόνο πρέπει να ασκήσω αυτά τα δικαιώματα;

Στο σημείο αυτό υπάρχουν ίσως οι μεγαλύτερες παρανοήσεις. Ο νόμος δίνει προθεσμία 2 χρόνια για να ασκήσετε όλα τα παραπάνω δικαιώματα. Αυτό σημαίνει πως από το νόμο έχετε εγγύηση απέναντι στο κατάστημα αγοράς για δύο χρόνια!

Πολλά καταστήματα εκμεταλλεύονται την άγνοια των πολιτών και θέτουν διάφορες προθεσμίες που τους...συμφέρουν και οι οποίες είναι τελείως παράνομες. Πχ.«εγγύηση μόνο για ένα χρόνο», «επιστροφή του προϊόντος μέσα σε 14 μέρες για να σας το αντικαταστήσουμε» κλπ. Αν το κατάστημα ισχυρισθεί κάτι τέτοιο, με ψυχραιμία εξηγείστε πως ο νόμος σας παρέχει τα δικαιώματα για δύο χρόνια και απειλείστε να τους καταγγείλετε.

Τέλος, σας παραθέτω τα παρακάτω τηλέφωνα για πιθανές καταγγελίες:
Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτή 210 3632443
Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (Υπουργείο Ανάπτυξης) 1520
Ένωση Καταναλωτών-Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) 210 3304444, 2310 257776
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος fiskilis την 16 Νοέμ 2011 09:25, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

Άβαταρ μέλους
dva_dev
Script Master
Δημοσιεύσεις: 3790
Εγγραφή: 16 Σεπ 2005 01:32
Επικοινωνία:

Τι λεει ο Νόμος για επιστροφή προϊόντος

Δημοσίευση από dva_dev » 16 Νοέμ 2011 09:21

http://www.efpolis.gr/el/library2.html? ... einfo&id=5
ή αλλιώς αναζήτηση για το Νόμο 3043/2002 (ΦΕΚ 192/21-8-2002 Τεύχος Α')
Αρθρο 554
Παραγραφή
Τα δικαιώματα του αγοραστή λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε ετών για τα ακίνητα και δύο ετών για τα κινητά.

Αρθρο, 547
Ενέργεια υπαναχώρησης ή αντικατάστασης λόγω ελλείψεων
Αν ο αγοραστής υπαναχωρήσει από τη σύμβαση λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας, έχει υποχρέωση να αποδώσει το πράγμα ελεύθερο από κάθε βάρος που του προσέθεσε ο ίδιος, καθώς και τα ωφελήματα που αποκόμησε. Ο πωλητής επιστρέφει το τίμημα με τόκο, τα έξοδα της πώλησης, καθώς και όσα ο αγοραστής δαπάνησε για το πράγμα.
Οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου εφαρμόζονται και στην περίπτωση αντικατάστασης του πράγματος.
Ρίξε μια εκτύπωση και πάρτο μαζί σου όταν ξαναπάς (μην αφήσεις να περνάνε οι μέρες).
Ρίξε επίσης μια ματιά και στο Αρθρο 535 παρ.4, Αρθρο 537, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν πρέπει να το διαβάσεις όλο για να ξέρεις τι παίζεται.


[edit]
Ο fiskilis έχει ενημερωθεί περισσότερο βλέπω. Εχει τη νεότερη version.
:respect:
[/edit]

Άβαταρ μέλους
fiskilis
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 14098
Εγγραφή: 16 Νοέμ 2003 22:44
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Τι λεει ο Νόμος για επιστροφή προϊόντος

Δημοσίευση από fiskilis » 16 Νοέμ 2011 09:32

dva_dev έγραψε:
[edit]
Ο fiskilis έχει ενημερωθεί περισσότερο βλέπω. Εχει τη νεότερη version.
:respect:
[/edit]
δεν ειναι αυτο
αλλα μια απλη αναζητηση στο γοογλε την ωρα που πινω καφε και περιμενω το ραντεβου μου
κατι που ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ο connorας πριν κανει το ποστ αυτο

Άβαταρ μέλους
Connor MacLeod
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 13373
Εγγραφή: 07 Φεβ 2005 13:36
Τοποθεσία: Κοζάνη
Επικοινωνία:

Τι λεει ο Νόμος για επιστροφή προϊόντος

Δημοσίευση από Connor MacLeod » 16 Νοέμ 2011 09:51

Ειχα μπει μεσα σο ικνα.γρ αλλα δε γραφει κατι ξεκαθαρα Αγγελε
Meizu MX5(5.5"/8Core/3GB/32GB/Sony IMX220 20.7MP)
PC 27'' (3770@3.4/16GB/560SE/500GB SATA3/650W S12G)
Mac mini (2.5GHz/8GB/6630/90GB GorsairGT)

Άβαταρ μέλους
fiskilis
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 14098
Εγγραφή: 16 Νοέμ 2003 22:44
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Τι λεει ο Νόμος για επιστροφή προϊόντος

Δημοσίευση από fiskilis » 16 Νοέμ 2011 10:42

Connor MacLeod έγραψε:Ειχα μπει μεσα σο ικνα.γρ αλλα δε γραφει κατι ξεκαθαρα Αγγελε
νομιζω οτι αυτα που εβαλα εδω θα σε βοηθησουν

Απάντηση

Επιστροφή στο “Επικαιρότητα & Διάφορες Συζητήσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης