Οι εφιάλτες ενός IT

Ας χαλαρώσουμε και λίγο... Aς κουτσομπολέψουμε μια σταλιά, ας πούμε και κανένα ανέκδοτο!

Συντονιστές: theiapythia, Super-Moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
nackgr
Δημοσιεύσεις: 1444
Εγγραφή: 22 Ιαν 2006 20:02
Τοποθεσία: Αθηνα
Επικοινωνία:

Οι εφιάλτες ενός IT

Δημοσίευση από nackgr » 26 Οκτ 2011 16:09

Είναι οι συμπαθητικοί τύποι που αποκαλείς "υπολογιστάκηδες", "κομπιουτεράδες" και αν το έχεις ακούσει από κάπου "IT". Πάνω απ' όλα όμως είναι οι τύποι που φεύγουν από την εταιρεία με τον μεγαλύτερο πονοκέφαλο. Και φταις εσύ για αυτό. Γι' αυτό το λόγο μιλήσαμε με τον IT της δικής μας εταιρείας, κυρίως για να του ζητήσουμε συγνώμη.


Ο υπεύθυνος IT κάθε εταιρείας είναι αυτός που θα κάτσει στην καρέκλα σου περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο πέρα από εσένα. Εκείνος που θα αηδιάσει όταν καταλάβει ότι το mouse σου είναι λαδωμένο από τα πατατάκια που έτρωγες πριν και εκείνος που θα κατεβάσει εγχειρίδιο αυτοκτονίας με την φωτογραφία των παιδιών σου στο desktop.

Γιατί όμως έρχεται αυτός στο γραφείο σου; Γιατί είναι μαγική εκείνη η στιγμή που ο υπολογιστής κολλάει και δεν ξέρεις τι να κάνεις. Βασικά είναι ακόμα πιο μαγική η απόφαση που παίρνεις να φωνάξεις τον υπεύθυνο των υπολογιστών πριν καν περιμένεις 10 δευτερόλεπτα να δεις αν θα ξεκολλήσει.

Α, δεν είσαι από αυτούς; Το φτιάχνεις μόνος σου ε; Νομίζεις ότι ξέρεις εσύ ε; Η δική σου περίπτωση είναι βασικά ακόμα χειρότερη γιατί με τα γιατροσόφια σου φτάνεις τον υπολογιστή ένα στάδιο πριν βαφτεί μπλε για να πεταχτεί στη θάλασσα.

Εμείς μιλήσαμε με τον Δημήτρη Χριστόπουλο (@d_christopoulos), IT administrator της 24 Media, του ζητήσαμε αναδρομικά συγνώμη και τον ανακρίναμε για να καταλάβουμε τι είναι αυτό που του τη σπάει περισσότερο σε εμάς και τη δουλειά του.

Πες αλήθεια. Με τι φιλοδώρημα ή γλείψιμο μπορεί να σε ρίξει κάποιος ώστε να ασχολείσαι με τον υπολογιστή του πιο γρήγορα;

Για πιο γρήγορα δεν ξέρω αλλά πραγματικά δεν θα σου φτιάξω ποτέ το laptop σου αν αρχίσεις την γκρίνια και την μουρμούρα. Πραγματικά εχω κάνει τάμα στην Παναγία την Προγραμματίστρια να μην φτιάξω ποτέ H/Y σε γκρινιάρη και μουρμούρη άνθρωπο.

Ποιές είναι οι πιο κλασικές βλάβες για τις οποίες σε φωνάζει κάποιος στο pc του;

Συνήθως είναι κάτι πολύ απλό, μια αναβάθμιση ενος software, ή ενας προληπτικός ελεγχος επειδη υποψιάζεται οτι έχει κάποιο malware ή virus. Πάντως η αγαπημένη στιγμή είναι να ακους κάποιον να κοπανάει το ποντικι ή το πληκτρολόγιο επειδή κάτι εγινε που τον εκνεύρισε και μετά απο λίγο να εμφανίζεται ο ίδιος και να σου λέει: Χαλασε το ποντικι / πληκτρολογιο εχουμε άλλο;



Ποιό είναι το πιο σπαστικό πράγμα με το να είσαι IT;

Θα είμαι απόλυτα ειλικρινής. Δυο ειναι τα πράγματα που με τρελαίνουν:
Α) Να χτυπήσει το τηλέφωνο και να δω αριθμό «φίλου» ή μακρινού συγγενή που σε θυμάται ξαφνικά και ξεκινά τον απόλυτα γραφικό διάλογο:

- Τι γινεσαι καλα?
- Καλά είμαι
- Χαθήκαμε μωρε, ποτε θα σε δούμε?
- Ε, να κανονίσουμε
- Κανόνισε συντομα, Α και επι την ευκαιρία εχω ενα προβλημα με το PC….

Συνήθως όλοι αυτοί όταν ξαναπάρουν στο κινητό ακούν το σήμα φραγής εισερχόμενης κλήσης.

Β) Ότι αρκετοί νομίζουν οτι ξέρεις οποιαδήποτε εφαρμογή κυκλοφορεί για Η/Υ. Θα σας πω ενα μεγάλο μυστικό: κανεις δεν ξέρει ολες τις εφαρμογές που υπάρχουν για το PC . Αδελφέ μου δεν ξέρω ποιό ειναι εκεινο το πρόγραμμα που χρησιμοποιούσε ο θείος σου ο μαραγκός το 1997 και ουτε θέλω να το μάθω για να σου το δείξω.

Πώς είναι όμως να είσαι ο άνθρωπος που φωνάζουν όλοι με το παραμικρό στην εταιρεία;

Εξαρτάται. Οταν ασχολείσαι με 4-5 project παράλληλα ή με μια υπηρεσία που δεν πρέπει να είναι down για πολλή ώρα και ταυτόχρονα κάποιος σε καλεί για διάφορα δευτερεύοντα πράγματα (χάλασε το ποντίκι, δεν έχει ορθογραφία το word κλπ κλπ) εκείνη την στιγμή δεν τρέφεις και τα καλύτερα αισθήματα για αυτόν που σε καλεί. Υπάρχουν όμως και στιγμές ειδικά την Δευτέρα το πρωί που θες μερικά τέτοια προβλήματα επειδή συνήθως τελειώνεις γρήγορα και σου φτιάχνουν την διάθεση για την συνέχεια της ημέρας.

Πες μας τα 3-4 πιο κουλά σκηνικά που να σου έχουν τύχει σε pc. Κάποιο αστείο σκηνικό, κάτι που να είδες σε ένα pc ενώ δεν έπρεπε κλπ.

Κοίτα τα περισσότερα είναι κλισέ και συνηθισμένα. Αλλά ξεχωρίζω κάποια.

1) Εκείνο το πρωινό που ήρθε γυναίκα συνεργάτης για να μας παρουσιάσει ένα νέο πρόγραμμα και όταν σύνδεσε το usb της για να μας δείξει την παρουσίαση εμφανίστηκε ο φάκελος με μια απο τις ταινίες της Τζούλιας Αλεξανδράτου.

2) Επίσης ειναι αρκετά αστείο οταν σε καλούν νομίζωντας οτι έχει συμβεί κατι φοβερό και τρομερό και πας απλά και ανοίγεις το πολύπριζο που έχει κλείσει ενω σκούπιζε η καθαρίστρια.

3) Σε μια προηγούμενη εταιρεία είχαμε αναλάβει την αναβάθμιση των server και των terminals των χρηστών σε μια δημόσια υπηρεσία. Ολα πήγαιναν καλά μέχρι την στιγμή όπου οι χρήστες διαπιστωσαν οτι δεν είχαμε εγκαταστήσει "games" στα windows Pro. Το τι έγινε το φαντάζεστε.

Σε ένα ποσοστό κατά προσέγγιση, πόσες φορές από εκείνες που σε φωνάζουν είναι πράγματι σοβαρές;

Πολλές φορές με φωνάζουν όχι επειδή υπάρχει όντως κάποιο πρόβλημα άλλα επειδή φοβούνται ή έχουν αγχωθεί για κάτι. Είναι αμέτρητες οι στιγμές που ακούω την έκφραση « Αχ.... μολις ήρθες έφτιαξε». H αλήθεια βέβαια είναι οτι σχεδόν ποτέ ενα PC δεν φτιάχνεται επειδή o μηχανογράφος ή το τμήμα Helpdesk της εταιρείας έχει θετική "αύρα" ή το κάρμα του είναι καλό και μόλις το πλησιασει φτιάχνει.

Υπάρχουν κάποιες "βλάβες" που αν κάποιος ασχοληθεί λίγο μόνος του, θα τις λύσει. Προτιμάς να πειραματιστεί ή να ασχοληθείς εσύ;

Στο παρελθόν ήθελα να ασχολούμαι με όλα εγώ. Με τον καιρό ομως, επειδή οι απαιτήσεις ηταν πολλές και δεν εχω πολύ χρονο για end user troubleshooting, όταν μάθεις καλά τον κόσμο που εργάζεται σε μια εταιρεία, καταλαβαίνεις σε ποιόν μπορείς να εχεις εμπιστοσύνη και να τον αφήσεις λίγο να παιδευτει, σε αντικείμενο βέβαια που δεν θα προκαλέσει μεγαλύτερη ζημια, και ποιόν πρέπει να προσέχεις και να μην τον αφήνεις απο τα μάτια σου στιγμή καθώς είναι κίνδυνος - θάνατος.

Λένε ότι η τελευταία δεκαετία είναι η εκδίκηση του nerd. Η εποχή που οι "ειδικοί" υπολογιστών είναι απαραίτητοι. Ισχύει;

Απαραίτητοι ναι, αναντικατάστατοι οχι.

Για το τέλος αφησαμε έναν ορισμό του ίδιου του Δημήτρη Χριστόπουλου για την εργασία του. Εμείς θα εξακολουθήσουμε πάντως να τον λέμε IT.

"Σε έναν κόσμο αγγελικά πλασμένο οι παρακάτω θέσεις περιγράφουν διαφορετικά επαγγέλματα που το μόνο κοινό που έχουν είναι ότι όλες οι θέσεις ασχολούνται με συσκευές που λειτουργούν με ρεύμα.

IT administrator – Network Engineer – System Engineer – Helpdesk Support – Database administrator – Security Engineer – Ηλεκτρονικός – Ηλεκτρολόγος – Υπ. Προμηθειών κλπ κλπ....

Στην Ελλάδα αυτό που συμβαίνει κατά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό. Είναι ότι το job description εκείνου που δουλεύει με τους Η/Υ είναι της μορφής select * from job_descriptions where electricityrelevant = true

Δηλαδή εκει που ασχολείσαι με το update του ERP ειναι πολύ φυσιολογικό να σου πει κάποιος οτι κάηκε μια λάμπα, ότι του τελείωσαν οι μπαταρίες κλπ κλπ. Επισης μπορεί την μια στιγμή να συζητας για την αναβάθμιση της υποδομής του δικτύου και την αμέσως επόμενη στιγμή να σε φωνάζει κάποιος που δεν βρίσκει το Alt-Shift για να αλλάξει γλώσσα στο πληκτρολόγιο.

Γενικότερα πάντως ισχύει ο όρος που αναφέρει ο Νικος Καστανάς στο twitter (@ninja_it). Only way to survive as an IT is to become a ninja. If you would rather not be killed by a user you should kill them first".

Για τυχόν απορίες σας σχετικά με θέματα ΙΤ ή για περισσότερες ατάκες σαν τις παραπάνω, ο Δημήτρης έχει και twitter account. Ενοχλήστε ελεύθερα..


http://www.men24.gr/html/ent/099/ent.124099.asp
αυταααααααααααα...
e-Byte.gr
Dafuq.gr

Άβαταρ μέλους
telas
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1594
Εγγραφή: 12 Μαρ 2004 12:54
Τοποθεσία: Kastoria
Επικοινωνία:

Οι εφιάλτες ενός IT

Δημοσίευση από telas » 27 Οκτ 2011 05:31

Στην Ελλάδα αυτό που συμβαίνει κατά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό. Είναι ότι το job description εκείνου που δουλεύει με τους Η/Υ είναι της μορφής select * from job_descriptions where electricityrelevant = true
Επική ατάκα! Κλαίω! Και όμως παιδιά είναι τόσο αλήθεια, έχω να σας πω αληθινή ιστορία που μου έτυχε σε μια δουλειά. Σαν εξωτερικοί συνεργάτες λίγο πριν ολοκληρώσουμε την δουλειά μας εκεί οι ιδιοκτήτες τηλεοπτικού σταθμού μας ζήτησαν να καθίσουμε και να μιλήσουμε για το ενδεχόμενο μόνιμης εργασίας στο κανάλι, οπότε κάτσαμε σαν άνθρωποι να συζητήσουμε.

- Λοιπόν παιδιά, σας έχουμε μια πολύ καλή πρόταση θα κάνετε διαφημιστικά, γυρίσματα, μοντάζ, όλα τα σήματα του σταθμού που θα προκύψουν από εδώ και στο εξής είτε είναι σηματάκια idents είτε σήματα εκπομπών, το post production του καιρού με green box, το trailer των ειδήσεων, αν δεν υπάρχουν διαθέσιμοι κάμεραμαν για τα ρεπορτάζ θα πηγαίνετε εσείς, trailer για τις ταινίες, θα αναλάβετε την καθημερινή ανανέωση της ιστοσελίδας με ανέβασμα video και ειδήσεων, μοντάζ των εκπομπών, κάμερα στο στούντιο, όπως επίσης και αν τύχει κάποιος και αρρωστήσει να ξέρετε τι γίνετε στο control room για να αναλάβετε εσείς (το οποίο control room είναι από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη και συνάμα πολύπλοκα βέβαια δεν υπήρχε άνθρωπος να το λειτουργήσει σωστά ούτε τότε ούτε τώρα) ... ε και αν τύχει να κάνουμε κανένα μερεμέτι θα βάλετε ένα χεράκι να κουβαλήσουμε κάνα μπάζο, κανένα βαψιματάκι κλπ.

- Δίνουμε 700€ και ασφάλεια, πως σας φαίνεται;

Κοιτιόμαστε με τον συνεργάτη λέμε ευχαριστούμε αλλά δεν θα πάρουμε και σηκωνόμαστε και φεύγουμε.

Στον διάδρομο μας έλεγε μην είστε μλκες, σκεφτείτε το σοβαρά και πείτε μας, δεν είναι ανάγκη να μας απαντήσετε τώρα.

Τι να πεις...
Web Design - Δημιουργία Ιστοσελίδας - http://www.computerman.gr/
My Photography - http://www.tilaveridis.com/
Τεχνολογικά προιόντα - http://www.bigbox.gr/

Άβαταρ μέλους
CyberCr33p
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 3203
Εγγραφή: 06 Νοέμ 1999 01:00
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Οι εφιάλτες ενός IT

Δημοσίευση από CyberCr33p » 27 Οκτ 2011 14:59

Άνθρωπος για όλες τις δουλειές :D Έπρεπε να του πείτε ότι θα δουλεύατε και δωρεάν με μόνη ανταμοιβή σας οι γνώσεις που θα αποκτήσετε αφού θα ασχοληθείτε με τόσα πράγματα!!!

Άβαταρ μέλους
c0d3punk
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1076
Εγγραφή: 15 Σεπ 2008 22:32
Τοποθεσία: Puerto pollo
Επικοινωνία:

Οι εφιάλτες ενός IT

Δημοσίευση από c0d3punk » 27 Οκτ 2011 15:06

Ναι αλλά βλέπεις σε πόσα επαγγέλματα θα είχες καλή προϋπηρεσία και σε μικρό χρονικό διάστημα, αφού θα τα συνδύαζες όλα μαζί!

Αααα πεταμένη ευκαιρία! :-)
like ants in a colony we do our share
but there's so many other f****' insects out there || Ανανεωμένα Παρτάλια || biZfind.gr

Άβαταρ μέλους
PanosIlio
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 2461
Εγγραφή: 20 Σεπ 2005 14:21
Τοποθεσία: Δραπετσώνα
Επικοινωνία:

Οι εφιάλτες ενός IT

Δημοσίευση από PanosIlio » 27 Οκτ 2011 16:56

http://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

ΥΓ: Πως κάνεις ένα video από το youtube embed εδώ, γιατί δεν δουλεύει το [youtube]nn2FB1P_Mn8[/youtube]
Εικόνα

Friendship often ends in love; but love in friendship - never.

Απάντηση

Επιστροφή στο “Χαλαρά κι Ανάλαφρα”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες