Εναλλακτικά καύσιμα αυτοκινήτων

Προβληματισμοί και ανταλλαγή ιδεών από την Επικαιρότητα και διάφορα άλλα θέματα.

Συντονιστής: Super-Moderators

Απάντηση
Sugar-Mall
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 22 Ιούλ 2011 16:54
Επικοινωνία:

Εναλλακτικά καύσιμα αυτοκινήτων

Δημοσίευση από Sugar-Mall » 25 Ιούλ 2011 08:54

Το αυτοκίνητο αποτελεί σήμερα αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας ενός σύγχρονου ανθρώπου. Τα τελευταία χρόνια γίνεται μία προσπάθεια για την παραγωγή πράσινων εναλλακτικών καυσίμων που θα κινούν τα αυτοκίνητα νέας γενιάς. Τα «πράσινα καύσιμα» δεν αποτελούν μία πρόσφατη ανακάλυψη. Η καθαρή ενέργεια άρχισε να συζητάτε από τα μέσα του 1800 όταν ο Sir William Grove εφηύρε το πρώτο κύτταρο καυσίμου το οποίο συνδύαζε το Οξυγόνο με το Υδρογόνο για την δημιουργία ηλεκτρισμού.


Ντίζελ (Diesel)
Σήμερα τα περισσότερα αυτοκίνητα στον πλανήτη κινούνται με βενζίνη και diesel τα οποία είναι παράγωγα του πετρελαίου. Οι άνθρωποι έχουν συνδέσει το diesel με μεγάλες και δύσοσμες μηχανές που εκπέμπουν πολλά ρυπογόνα αέρια (αιθαλομίχλη). Η νέα τεχνολογία όμως καταρίπτει αυτή την φήμη για το diesel το οποίο κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος ως εναλλακτική λύση ενάντια στην βενζίνη. Η παραγόμενη ενέργεια στους σύγχρονους ντιζελοκινητήρες είναι μεγαλύτερη απ’ ότι στους συμβατικούς βενζίνοκινητήρες. Επίσης, το σύγχρονο diesel με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο είναι πολύ καθαρότερο σε σχέση με τους παλαιούς τύπους diesel, ενώ οι νεώτερες μηχανές diesel είναι πολύ πιο αθόρυβες. Το diesel είναι ένα δημοφιλές εναλλακτικό καύσιμο στην Ευρώπη, λόγω της υψηλής αποδοτικότητάς του.


Αιθανόλη
Εάν σας αρέσει η βότκα τότε γνωρίζετε πολύ καλά την αιθανόλη. Η αιθανόλη είναι το γνωστό αλκοόλ, το ίδιο με αυτό που βρίσκεται στα αλκοολούχα ποτά. Αφού τα αλκοολούχα ποτά παράγονται από σταφύλι και σιτάρι, τα καύσιμα αιθανόλης μπορούν να παραχθούν σχεδόν από όλα τα είδη του φυτικού ιστού, συμπεριλαμβανομένων των μίσχων καλαμποκιού και του καλάμου ζάχαρης. Ωστόσο για να μπορεί ένα αυτοκίνητο να κινηθεί με καύσιμα αιθανόλης απαιτείται τροποποίηση στην μηχανή του. Επίσης ένα γαλόνι αιθανόλης περιέχει λιγότερη ενέργεια σε σχέση με την αντίστοιχη ποσότητα βενζίνης.


Βιοντίζελ (biodiesel)
Το βιοντίζελ είναι ένα είδος καυσίμου ντίζελ. Ωστόσο το συμβατικό ντίζελ παράγεται από πετρέλαιο ενώ το βιοντίζελ παράγεται από φυτά και ζωικής προέλευσης έλαια. Το βιοντίζελ είναι από τα λίγα καύσιμα που μπορεί να φτιάξει κάποιος στο σπίτι του. Οι περισσότεροι άνθρωποι το παράγουν από χρησιμοποιημένο μαγειρικό λίπος. Ακριβώς, το μπέικον που πιθανόν φάγατε για να ξεκινήσετε την μέρα σας το πρωί βοηθάει να ξεκινήσει και το αυτοκίνητό σας. Βέβαια αντί για την αφόρητη μυρωδιά των ρυπογόνων αέριων το αυτοκίνητό σας θα μυρίζει τηγανιτές πατάτες καθώς κινείται.


Υδρογόνο
Ένα αυτοκίνητο υδρογόνου χρησιμοποιεί τις ίδιες αρχές με εκείνες μιας μηχανής βενζίνης: Η χημική ενέργεια των καυσίμων μετατρέπεται σε μηχανική ενέργεια μέσω της καύσης. Η διαφορά είναι ότι τα αυτοκίνητα υδρογόνου χρησιμοποιούν υδρογόνο και όχι βενζίνη. Τα αυτοκίνητα υδρογόνου δεν παράγονται μαζικά σήμερα. Οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν υδρογόνο για να τροφοδοτήσουν τα αυτοκίνητά τους χρησιμοποιούν κύτταρα καυσίμου υδρογόνου για να δημιουργήσουν ηλεκτρική ενέργεια και όχι καύση. Η BMW έχει αναπτύξει το υδρογόνο 7 BMW. Τα αυτοκίνητα υδρογόνου έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα: αντί της εκπομπής επιβλαβών αερίων, εκπέμπουν μόνο τον ατμό καθαρού νερού. Στην πραγματικότητα, η BMW υποστηρίζει ότι το υδρογόνο 7 πραγματικά καθαρίζει τον αέρα γύρω από το αυτοκίνητο.


Κύτταρουδρογόνου (Hydrogen Fuel Cell)
Το κύτταρο υδρογόνου είναι μία συσκευή η οποία μετατρέπει το οξυγόνο και το υδρογόνο σε νερό και ηλεκτρισμό. Σε ένα αυτοκίνητο η παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία ενός ηλεκτρικού κινητήρα. Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες στηρίζονται σε αυτήν την τεχνολογία διότι δεν εκπέμπονται επιβλαβή αέρια και δεν υπάρχει εξάρτηση από παράγωγα του πετρελαίου. Ωστόσο τα αυτοκίνητα με τεχνολογία Hydrogen Fuel Cell πρέπει να έχουν μία πηγή υδρογόνου. Το βασικό εμπόδιο στην ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας είναι η έλλειψη πρατηρίων υδρογόνου.


Ηλεκτρισμός
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ηλεκτρισμό για να κινηθούν και καθόλου βενζίνη. Αρκετές προσπάθειες έγιναν στο παρελθόν για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά εγκαταλείφθηκαν εξαιτίας της χαμηλής απόδοσής τους. Σήμερα τα ηλεκτρικά μοτέρ και οι μπαταρίες έχουν εξελιχθεί και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βρίσκονται στο προσκήνιο ξανά. Το Tesla Roadster είναι ένα σπορ ηλεκτρικό αμάξι. Για να φορτίσουν οι μπαταρίες απλά το συνδέουμε με την πρίζα του σπιτιού μας. Με 3,5 ώρες φόρτιση το Tesla μπορεί να διανύσει 400 χιλιόμετρα ενώ η μέγιστη ταχύτητά του αγγίζει τα 208 χιλιόμετρά την ώρα!


Υβριδική τεχνολογία (Gas-Electric and Diesel-Electric Hybrids)
Τα υβριδικά αυτοκίνητα συνδυάζουν τους συμβατικούς κινητήρες βενζίνης ή diesel με ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Το ηλεκτρικό μοτέρ τροφοδοτεί τα αξεσουάρ του αυτοκινήτου (ραδιόφωνο, κλιματισμό κλπ) επιτρέποντας στην μηχανή να σβήνει όταν το αυτοκίνητο σταματάει, κινεί το αυτοκίνητο σε χαμηλές ταχύτητες και βοηθάει στην επιτάχυνση. Το Prius της Toyota αποτελεί το best-seller στα υβριδικά αυτοκίνητα.


Υδραυλικά υβριδικά
Πρόκειται για μία τεχνολογία που συνδυάζει μια συμβατική μηχανή με ένα υδραυλικό σύστημα προώθησης. Το σύστημα προώθησης χρησιμοποιεί την ενέργεια που συλλέγεται όταν το όχημα φρενάρει, για να τροφοδοτήσει μια αντλία. Η αντλία κινεί ένα υγρό από μια δεξαμενή προς έναν ενεργοποιητή. Στον ενεργοποιητή, το υγρό αποκτά σταθερή πίεση. Όταν το αυτοκίνητο κινείται ο ενεργοποιητής χρησιμοποιεί το υγρό υπό πίεση για να δώσει ώθηση στον κινητήρα ο οποίος συνδέεται άμεσα με τον άξονα του οχήματος, έχοντας πολύ μικρές απώλειες ενέργειας.


Φυσικό αέριο
Τα NGVs είναι αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο. Με κατάλληλη τροποποίηση ενός κινητήρα βενζίνης ένα όχημα μπορεί να κινηθεί με φυσικό αέριο αν και αυτό δεν αποτελεί την βέλτιστη λύση. Το Honda Civic GX είναι ένα αυτοκίνητο που κινείται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ήδη στην Αμερική υπάρχουν πρατήρια με φυσικό αέριο για το «γέμισμα» των NGVs.


Υβριδικά plug-in
Τα υβριδικά plug-in αυτοκίνητα είναι πολύ όμοια με τα υβριδικά αυτοκίνητα που συνδυάζουν βενζίνη ή diesel με ηλεκτρικό μοτέρ. Ωστόσο στα τελευταία το ηλεκτρικό μοτέρ τροφοδοτείται από τις μπαταρίες οι οποίες φορτίζονται από το φρενάρισμα του αυτοκινήτου. Τα υβριδικά plug-in αυτοκίνητα μπορούν να φορτιστούν επίσης και από εξωτερικές πηγές ηλεκτρισμού. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το ηλεκτρικό μοτέρ χρησιμοποιείται περισσότερο σε σχέση με τον βενζινοκινητήρα. Η GM ανακοίνωσε ότι το 2008 ότι θα ξεκινούσε την παραγωγή του Chevrolet Volt, ενός plug-in υβριδικού αυτοκινήτου, το οποίο θα ήταν διαθέσιμο στους δρόμους το 2010.
Συνημμένα
gascancorn.jpg
www.sugar-mall.com
Smart Shopping!

Άβαταρ μέλους
hitca
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1919
Εγγραφή: 13 Ιουν 2010 19:41
Τοποθεσία: Brussels
Επικοινωνία:

Εναλλακτικά καύσιμα αυτοκινήτων

Δημοσίευση από hitca » 25 Ιούλ 2011 12:41

Το μέλλον είναι στην χρήση του υδρογόνου, είναι το πλέον άφθονο στοιχείο που υπάρχει (και με μηδέν ρύπους επίσης).....

Αλλά πρέπει να λυθούν μεγάλα προβλήματα πρώτα, όπως της παραγωγής, αποθήκευσης, διάδοσης, τεχνολογίας κλπ.
«Μάθε από τα λάθη των άλλων γιατί δε θα προλάβεις να τα κάνεις όλα μόνος σου»
Οι Έλληνες είμαστε «θεατές των λόγων και ακροατές των έργων» (.... ο Θουκυδίδης το είπε !)
«Υπάρχουν τριών ειδών άνθρωποι. Αυτοί που κερδίζουν, αυτοί που χάνουν και αυτοί που καθορίζουν ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν! »

Άβαταρ μέλους
Zizo
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 2256
Εγγραφή: 29 Οκτ 2006 03:21
Επικοινωνία:

Εναλλακτικά καύσιμα αυτοκινήτων

Δημοσίευση από Zizo » 25 Ιούλ 2011 13:11

Είναι χαζό αν σκεφτείς ότι με υδρογόνο θα έχεις αυξημένη υγρασία? :P
Η Αθήνα ας πούμε θα ήταν τροπικό δάσος μετά από 2 καλοκαίρια.
Εικόνα
What you waiting for?

Άβαταρ μέλους
mechpanos
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1709
Εγγραφή: 20 Μαρ 2003 00:59
Τοποθεσία: Athens - Pyrgos
Επικοινωνία:

Εναλλακτικά καύσιμα αυτοκινήτων

Δημοσίευση από mechpanos » 25 Ιούλ 2011 14:48

Οι τεχνολογίες υπάρχουν, απλά δεν είναι ακόμα ώριμες οι συνθήκες για την εμπορική τους επιτυχία...σε τεχνικό/επιστημονικό επίπεδο είναι εφικτότατες (βλ. BMW όπως λέει ο φίλτατος Sugar-Mall).
Μια μικρή διόρθωση, ο όρος fuel cell έχει αποδοθεί λάθος και η ορθότερη απόδοση κατ'εμέ, είναι κυψέλες καυσίμων.
Στην ουσία, πρόκειται για κατάλληλες μηχανικές διατάξεις παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας μέσω χημικών διεργασιών απευθείας από το καύσιμο. Έτσι, αντί να έχουμε καύση και εκμετάλλευση της εκλυόμενης ενέργειας υπό μορφή θερμότητας για την παραγωγή έργου, έχουμε μετατροπή της χημικής ενέργειας που έχουν τα καύσιμα σε ηλεκτρική, την οποία χρησιμοποιούμε κατά τα γνωστά για την παραγωγή έργου καταπώς θέλουμε...
Πρόκειται για μια σαφώς περιβαλλοντικά φιλικότερη εκδοχή της χρήσης των καυσίμων (απουσιάζουν τα ρυπογόνα αέρια του θερμοκηπίου), ενώ με τον τρόπο αυτό αυξάνουμε θεαματικά τον βαθμό απόδοσης του οχήματος (δηλαδή, την ενέργεια που ωφελούμαστε σε σχέση με αυτή που εμπεριέχεται στο καύσιμο). Στους θερμικούς κινητήρες, όπου έχουμε καύση μέσα στον κύλινδρο για την παραγωγή μηχανικού έργου, ένα μεγάλο μέρος την ενέργειας χάνεται υπό την μορφή θερμότητος.
Πληροφοριακά, εφαρμογές κυψελών καυσίμου μπορούμε να έχουμε όχι μόνο με υδρογόνο, αλλά και με αιθανόλη, μεθανόλη, βενζίνη και μια ευρεία γκάμα καυσίμων.

Σαν μηχανολόγος μηχανικός, είμαι της άποψης ότι η τεχνολογία των fuel cells είναι η πλέον ώριμη να προχωρήσει άμεσα για την ηλεκτροκίνηση του συνόλου των οχημάτων, χρησιμοποιώντας υπάρχουσες τεχνολογίες και δίκτυα διανομής. Στον τομέα αυτό γίνεται μεγάλη έρευνα, και μια αναζήτηση στο Science Direct για Fuell Cell tecnology θα σας πείσει.

Όσο για την υγρασία που λέει ο φίλος Zizo είναι ένα θέμα, ωστόσο επιλύεται πιστεύω σχετικά απλά, με δοχεία περισυλλογής αντί για εξατμίσεις, όπου απλά θα μαζεύεις νεράκι...
Πύργος θεός Πανηλειακός!!

Άβαταρ μέλους
cordis
Administrator, [F|H]ounder, [C|S]EO
Δημοσιεύσεις: 27647
Εγγραφή: 09 Οκτ 1999 03:00
Τοποθεσία: Greece
Επικοινωνία:

Εναλλακτικά καύσιμα αυτοκινήτων

Δημοσίευση από cordis » 25 Ιούλ 2011 15:17

το παραγόμενο νερό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για κάτι; π.χ. πότισμα; ή δεν είναι κατάλληλο για τίποτα;
Δεν απαντάω σε προσωπικά μηνύματα με ερωτήσεις που καλύπτονται από τις ενότητες του forum. Για ο,τι άλλο είμαι εδώ για εσάς.
- follow me @twitter

Άβαταρ μέλους
hitca
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1919
Εγγραφή: 13 Ιουν 2010 19:41
Τοποθεσία: Brussels
Επικοινωνία:

Εναλλακτικά καύσιμα αυτοκινήτων

Δημοσίευση από hitca » 25 Ιούλ 2011 15:24

Φυσικά και μπορεί....
Δυνητικά κάνει για κάθε χρήση γιατί είναι καθαρό (σαν απεσταγμένο) και απαλλαγμένο τυχόν προσμίξεων (εξαιρώ την χρήση του για πόσιμο λόγω της έλλειψης κατάλληλων αλάτων κλπ)
«Μάθε από τα λάθη των άλλων γιατί δε θα προλάβεις να τα κάνεις όλα μόνος σου»
Οι Έλληνες είμαστε «θεατές των λόγων και ακροατές των έργων» (.... ο Θουκυδίδης το είπε !)
«Υπάρχουν τριών ειδών άνθρωποι. Αυτοί που κερδίζουν, αυτοί που χάνουν και αυτοί που καθορίζουν ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν! »

Άβαταρ μέλους
Connor MacLeod
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 13373
Εγγραφή: 07 Φεβ 2005 13:36
Τοποθεσία: Κοζάνη
Επικοινωνία:

Εναλλακτικά καύσιμα αυτοκινήτων

Δημοσίευση από Connor MacLeod » 25 Ιούλ 2011 15:57

cordis έγραψε:το παραγόμενο νερό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για κάτι; π.χ. πότισμα; ή δεν είναι κατάλληλο για τίποτα;
Και το air condition παραγει νερο, ετσι? μην το ξεχνας!

http://www.freestuff.gr/forums/viewtopic.php?t=37714
Meizu MX5(5.5"/8Core/3GB/32GB/Sony IMX220 20.7MP)
PC 27'' (3770@3.4/16GB/560SE/500GB SATA3/650W S12G)
Mac mini (2.5GHz/8GB/6630/90GB GorsairGT)

Άβαταρ μέλους
Nemesis_Elite
Δημοσιεύσεις: 348
Εγγραφή: 14 Μαρ 2009 22:51
Τοποθεσία: athens

Εναλλακτικά καύσιμα αυτοκινήτων

Δημοσίευση από Nemesis_Elite » 25 Ιούλ 2011 16:11

ωραια το θέμα αλλα δυστυχως δεν αφορούν την Ελλαδα.
ίσως μετα απο 8 γεννιες...
πρόσφατα πάντως στο χωριό μου 1300 υψομετρο ηρθε μια ισπανικη εταιρια της δόθηκαν χιλιάδες στρέμματα και στηνει αυτον τον καιρο 23 ανεμμογεννητριες.
δυστυχως κανενα οφελος για τον δήμο, παει και αυτην η ευκαιρία... μας εκμεταλλευονται ξενες εταιριες.
δε χρειαζετε να αναφερω οτι δεν εγινε ουτε καν περιβαλλοντικη μελέτη για το εργο.

κουβεντα να γινετε δηλαδη. Ειμαστε αχρηστοι το πιστευω

Άβαταρ μέλους
mechpanos
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1709
Εγγραφή: 20 Μαρ 2003 00:59
Τοποθεσία: Athens - Pyrgos
Επικοινωνία:

Εναλλακτικά καύσιμα αυτοκινήτων

Δημοσίευση από mechpanos » 25 Ιούλ 2011 17:03

Nemesis νομίζω ότι υπερβάλεις λίγο, ξέχωρα που βγαίνεις off-topic.
Προφανώς και για να πάρει αδειοδότηση η συγκεκριμένη εγκατάσταση θα πρέπει να πληροί συγκεκριμένους όρους. Με πρώτο και καλύτερο, την έγκριση περιβαλλοντικών όρων!
Είναι κοινός τόπος ότι για να πάρεις την έγκριση περιβαλλοντικών όρων, υποβάλλεται μελέτη στην αρμόδια υπηρεσία.
Χμμ...τώρα για το ότι "της δόθηκαν χιλιάδες στρέμματα" αυτό από που συνάγεται;...
Και γιατί θα πρέπει ο οποιοσδήποτε δήμος να βγάλει όφελος από την όποια επένδυση, μήπως έβαλαν οι Ισπανοί τον δήμο συνεταίρο;...αυτά τα νταβατζηλίκια του Δημοσίου στις επενδύσεις φανερά και κρυφά εννοείται, δεν τα χωνεύω καθόλου...
Τέλος πάντων ας κοιτάξουν να μπει κανένας ντόπιος να δουλέψει για την συντήρηση και λειτουργία του πάρκου (φύλαξη, τεχνικοί κλπ) μπας και δοθεί καμια θέση εργασίας και βοηθηθεί έτσι το χωριό σου και να μην βλέπετε με στραβό μάτι τα έργα αυτά τα οποία είναι τα μόνα που μπορεί να φέρουν ανάπτυξη και να απασχολήσουν κόσμο σε αυτές τις περίεργες εποχές που ζούμε...
Αν έχεις διαφορετική άποψη (τεκμηριωμένη) την κουβεντιάζουμε, φιλικά λέω τα παραπάνω.

Για το παραγόμενο νερό διατηρώ μια επιφύλαξη για το εαν είναι κατάλληλο για κάποια χρήση, ως γνωστόν πχ το απεσταγμένο και απιονισμένο νερό δεν είναι κατάλληλο για πόσιμο!
Πύργος θεός Πανηλειακός!!

Άβαταρ μέλους
fiskilis
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 14098
Εγγραφή: 16 Νοέμ 2003 22:44
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Εναλλακτικά καύσιμα αυτοκινήτων

Δημοσίευση από fiskilis » 25 Ιούλ 2011 21:29

και βεβαια πρεπει να εχει μελετη περιβαλοντικων επιπτοσεων οποιαδηποτε εγκατασταση τετοιου μεγεθους

ο δημος και βεβαια μπορει να εχει οικονομικες απολαβες απο οποιοδηποτε εργο εφοσον εισπρατει δημοτικα τελη και αναλογα την συμφωνια που θα κανει για την εγκατασταση αυτη καθως πρεπει να δωσει και την αδεια του για οποιαδηποτε εγκατασταση στα ορια του

το παραγομενο νερο δεν ειναι καταληλο για ποσιμο εφοσον ειναι απεσταγμενο καθως δεν εχει τα καταληλα μεταλα που εχει το ποσιμο και δεν μπορει να αποθηκευθει σε μεταλικο δοχειο

βεβαια τοσο στις εγκαταστασεις αυτες οσο και στα φωτοβολταικα δεν εχει μελετησει κανεις τις περιβαλοντικες επιπτωσεις σε βαθος χρονου καθως οποιαδηποτε αλλαγη σε ενα τοπιο αλλαζει το τοπικο μικροκλιμα τοσο με την κινηση του ελικα οσο και με την ανακλωμενη αντινοβολια απο τα φωτοβολταικα αντιστιχα

Άβαταρ μέλους
mechpanos
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1709
Εγγραφή: 20 Μαρ 2003 00:59
Τοποθεσία: Athens - Pyrgos
Επικοινωνία:

Εναλλακτικά καύσιμα αυτοκινήτων

Δημοσίευση από mechpanos » 26 Ιούλ 2011 08:13

fiskilis εφόσον η εγκατάσταση έχει λάβει τις απαραίτητες εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις ο δήμος είναι υποχρεωμένος να δώσει την συγκατάθεσή του...δεν είναι θέμα διαπραγμάτευσης.
Απλά μπορεί να ωφεληθεί εμμέσως. Πχ το καλοκαίρι θα βοηθούν οι τεχνικοί τις εγκατάστασης, στην πυροπροστασία της περιοχής. Η εταιρεία θα συντηρεί με δικά της μέσα το οδικό δίκτυο για να έχει πρόσβαση στις εγκαταστάσεις, ελαφραίνοντας το έργο του δήμου...
+τα δημοτικά τέλη φυσικά, όπως λες που μάλλον θα είναι όμως πολύ πολύ μικρά σε σχέση με το μέγεθος της εγκατάστασης.
Για τις επιπτώσεις διαφωνώ καθέτως και οριζοντίως...έχουν μελετηθεί οι επιπτώσεις:
η κίνηση του έλικα δεν επηρεάζει τίποτα μην ακούω τέτοια πράγματα τώρα...και αν θέλουμε να ελπίζουμε σε ένα κάποιο μέλλον για τα παιδιά μας, πρέπει να αξιοποιήσουμε τις διαθέσιμες τεχνολογίες τώρα κόβοντας μαχαίρι κάθε εξάρτηση από ορυκτά καύσιμα και τοξικές ρυπογόνες τεχνολογίες. Κάτι τέτοιο θα έδινε δουλειά σε πολύ κόσμο, για τα επόμενα χρόνια.
Άσε δε που στην Ελλάδα θα μπορούσαμε άνετα να παράγουμε δικές μας ανεμογεννήτριες και να τις εξάγουμε ως τεχνογνωσία αναλαμβάνοντας έργα σε όλο τον πλανήτη.
Είναι δυνατόν στην χώρα με τον περισσότερο ήλιο και τον περισσότερο αέρα να έρχονται να μας πουλάνε τεχνογνωσία οι Γερμανοί οι Δανοί και οι Εγγλέζοι;
Πύργος θεός Πανηλειακός!!

Άβαταρ μέλους
fiskilis
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 14098
Εγγραφή: 16 Νοέμ 2003 22:44
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Εναλλακτικά καύσιμα αυτοκινήτων

Δημοσίευση από fiskilis » 26 Ιούλ 2011 08:37

ΜΗΝ υποτιμετε τις περιβαλοντικες επιπτωσεις στο μικροκλιμα της περιοχης απο την στιγμη που υπαρχει αλλαγη στο περιββαλον

απλα δεν εχουμε δωσει την προσοχη που πρεπει και θα βρεθουμε προ εκλπηξεων καποια στιγμη στο μελλον αν δεν εχουμε τιναχτει στον αερα απο καποιο ανισορροπο!

Η ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΟΤΙ ΘΕΛΕΙ!
και αυτο το λεω απο ιδια πειρα (και που με αφορα ΑΜΕΣΑ) σε τεραστια επενδυση στον Βολο που η τοπικη εξουσια φερνει ανυπερβλητα εμποδια!
Βροντερό "όχι" για την εγκατάσταση αιολικού πάρκου με 2 ανεμογεννήτριες συνολικής ισχύος 1,2 ΜW, αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο Σίφνου.
Η απόφαση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να μην επιτρέψει στη ΔΕΗ να προχωρήσει στην υλοποίηση του έργου, έρχεται λίγο καιρό μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του κύριου δημοτικού δρόμου Αρτεμώνα-Χερρονήσου.
Η άρνηση της Σίφνου για την ύπαρξη των ανεμογεννητριών στο συγκεκριμένο σημείο, έφτασε και στη Βουλή. Σε επερώτηση της βουλευτή του Συνασπισμού Άννας Φιλίνη προς τους υπουργούς Ανάπτυξης Χρήστο Φώλια και Εσωτερικών Προκόπη Παυλόπουλο, γίνεται γνωστό ότι ο κύριος λόγος της άρνησης του δημοτικού συμβουλίου του νησιού είναι ότι πλέον η περιοχή της Χερρονήσου δέχεται σημαντικό αριθμό επισκεπτών κατά την τουριστική περίοδο.
Μάλιστα, το Δημοτικό Συμβούλιο στηρίζει τη θέση του και στο γεγονός ότι γύρω από τη θέση που έχει επιλεγεί για την τοποθέτηση των ανεμογεννητριών υπάρχουν ήδη κατοικίες, αλλά και έντονο οικιστικό ενδιαφέρον, με συνέπεια να δημιουργηθεί σε σημαντικό αριθμό ανθρώπων έντονη αισθητική, οπτική και ηχητική όχληση.
Με τη θέση του Δημοτικού Συμβουλίου Σίφνου συντάσσεται το σύνολο των κατοίκων της Χερρονήσου, καθώς και ο Εξωραϊστικός Σύλλογος Χερρονήσου.
Η εγκατάσταση αιολικού πάρκου στην Χερρόνησο θα δημιουργήσει με βεβαιότητα προβλήματα σε μια αναπτυσσόμενη περιοχή και θα διαταράξει ένα ιδιαίτερου κάλλους τοπίο.

Ο Δήμος Σίφνου προτείνει στη ΔΕΗ Α.Ε., αντί της παραπάνω θέσης να χωροθετηθεί η εγκατάσταση σε θέση που έχει επιλέξει για τη δημιουργία αιολικού πάρκου και συγκεκριμένα στη θέση «Βορεινή» στον Αρτεμώνα.
Η θέση αυτή βρίσκεται μακριά από κατοικημένες περιοχές και ως εκ τούτου δεν θα ενοχλούσε καθόλου η δημιουργία, εκεί, εγκαταστάσεων εκμετάλλευσης ήπιων μορφών ενέργειας. http://www.kykladesnews.gr/islands/gree ... 37-19.html

Άβαταρ μέλους
mechpanos
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1709
Εγγραφή: 20 Μαρ 2003 00:59
Τοποθεσία: Athens - Pyrgos
Επικοινωνία:

Εναλλακτικά καύσιμα αυτοκινήτων

Δημοσίευση από mechpanos » 26 Ιούλ 2011 09:35

Συγγνώμη αλλά αυτό το περί οπτικής και ηχητικής όχλησης, που προβάλουν οι εκάστοτε τοπικές εξουσίες είναι εντελώς ανυπόστατο.
Καταρχάς το θέμα της οπτικής όχλησης είναι καθαρά υποκειμενικό.
Όσο για την ακουστική, είναι κάτι μετρήσιμο και το θέμα λύνεται εύκολα.
Παραθέτω λοιπόν τα εξής links:
http://library.tee.gr/digital/m2383/m23 ... nnakos.pdf
και
http://www.google.gr/url?sa=t&source=we ... KQ&cad=rja

Στο 2ο διαβάζουμε για τον θόρυβο που προέρχεται από τις ανεμογεννήτριες, ο οποίος είναι 2 ειδών:
-μηχανικός, λόγω των τριβών και των κινήσεων που γίνονται στα μηχανικά μέρη της α/γ (μειωτήρες, γρανάζια, ηλεκτρογεννήτρια)
-αεροδυναμικός

Σήμερα οι σύγχρονες α/γ έχουν βελτιστοποιηθεί με εκλογή κατάλληλως πτερυγώσεων αναλόγως του ανέμου που πνέει στην περιοχή και με κατάλληλες μηχανικές διατάξεις χαμηλού θορύβου (πλάγια οδόντωση στα γρανάζια, ηχομόνωση στο κέλυφος της α/γ).

Όσον αφορά τον θόρυβο που εκπέμπεται, διαβάζουμε:
Το επίπεδο του αντιληπτού θορύβου από μία ανεμογεννήτρια σύγχρονων προδιαγραφών σε απόσταση 200 μέτρων, είναι μικρότερο από αυτό που αντιστοιχεί στο επίπεδο θορύβου περιβάλλοντος μιας μικρής επαρχιακής πόλης και βεβαίως δεν αποτελεί πηγή ενόχλησης. Με δεδομένη δε τη νομοθετημένη απαίτηση να εγκαθίστανται οι ανεμογεννήτριες σε ελάχιστη απόσταση 500 μέτρων από τους οικισμούς, το επίπεδο είναι ακόμη χαμηλότερο και αντιστοιχεί πλέον σε αυτό ενός ήσυχου καθιστικού δωματίου. Επιπλέον, στις ταχύτητες ανέμου που λειτουργούν οι ανεμογεννήτριες ο φυσικός θόρυβος (θόρυβος ανέμου σε δένδρα και θάμνους) υπερκαλύπτει οποιονδήποτε θόρυβο που προέρχεται από τις ίδιες.

Στα νησιά που αρνούνται πεισματικά την εγκατάσταση αιολικών πάρκων (διατηρώ μια μικρή επιφύλαξη για την Σκύρο όπου το μέγεθος του έργου ίσως είναι όντως δυσανάλογο του μεγέθους του νησιού) η αιτία της άρνησης σαφώς και δεν είναι η όχληση - αυτοί έχουν τσιμεντοποιήσει οι ίδιοι τα νησιά τους, οι α/γ τους φταίνε;;;
Είναι προφανές, ότι ονειρεύονται περαιτέρω τσιμεντοποίηση:
γύρω από τη θέση που έχει επιλεγεί για την τοποθέτηση των ανεμογεννητριών υπάρχουν ήδη κατοικίες, αλλά και έντονο οικιστικό ενδιαφέρον

ΤΟ ΣΚΙΣΑΜΕ ΤΟ TOPIC!!!!! :pint: :hammer: :hammer: :hammer:
Πύργος θεός Πανηλειακός!!

Άβαταρ μέλους
fiskilis
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 14098
Εγγραφή: 16 Νοέμ 2003 22:44
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Εναλλακτικά καύσιμα αυτοκινήτων

Δημοσίευση από fiskilis » 26 Ιούλ 2011 09:45

mechpanos έγραψε:Το επίπεδο του αντιληπτού θορύβου από μία ανεμογεννήτρια σύγχρονων προδιαγραφών σε απόσταση 200 μέτρων, είναι μικρότερο από αυτό που αντιστοιχεί στο επίπεδο θορύβου περιβάλλοντος μιας μικρής επαρχιακής πόλης και βεβαίως δεν αποτελεί πηγή ενόχλησης. Με δεδομένη δε τη νομοθετημένη απαίτηση να εγκαθίστανται οι ανεμογεννήτριες σε ελάχιστη απόσταση 500 μέτρων από τους οικισμούς, το επίπεδο είναι ακόμη χαμηλότερο και αντιστοιχεί πλέον σε αυτό ενός ήσυχου καθιστικού δωματίου. Επιπλέον, στις ταχύτητες ανέμου που λειτουργούν οι ανεμογεννήτριες ο φυσικός θόρυβος (θόρυβος ανέμου σε δένδρα και θάμνους) υπερκαλύπτει οποιονδήποτε θόρυβο που προέρχεται από τις ίδιες.
λεω και παλι οτι το θεμα της αλλαγης του μικροκλιματος ειναι κατι που δεν πρεπει να μας διαφευγει
αλλα σε συγκριση με αλλες μορφες ενεργιας (πυρηνική) ειναι πολυ καλυτερη αλλα δεν ειναι και πανακια ολα αυτα και δεν ειναι και αβλαβη!

Καθε ανθρωπινη παρεμβαση στο περιββαλον ειναι επιβλαβης στο περιββαλον και στο τοπικο μικροκλιμα!

Άβαταρ μέλους
mechpanos
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1709
Εγγραφή: 20 Μαρ 2003 00:59
Τοποθεσία: Athens - Pyrgos
Επικοινωνία:

Εναλλακτικά καύσιμα αυτοκινήτων

Δημοσίευση από mechpanos » 26 Ιούλ 2011 09:59

Ναι εντάξει σε αυτό δε διαφωνούμε!!! Και η φωτιά που έμαθε να ανάβει ο άνθρωπος των σπηλαίων, όντως ήταν η πρώτη ανθρώπινη παρέμβαση στο μικροκλίμα αλλά έπρεπε να ζεσταθεί και να απωθήσει τα άγρια θηρία τί να κάνουμε, αναγκαίο κακό!!! Αλλά ουδέν κακό αμιγές καλού, του έπεσε έτσι μια μέρα το κρέας από το αγριογούρουνο που είχε κυνηγήσει απάνω στα κάρβουνα της φωτιάς και έτσι είχαμε το πρώτο ψητό γουρουνόπουλο στη θράκα! Το κακό όμως από τότε είναι ότι 2 εκ. χρόνια μετά, μας κατέκλυσαν στα κανάλια οι εκπομπές μαγειρικής και λιγουρευόμαστε, με τέτοιες πείνες που πέφτουνε τώρα με το ΔΝΤ!!!
Πύργος θεός Πανηλειακός!!

Απάντηση

Επιστροφή στο “Επικαιρότητα & Διάφορες Συζητήσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης