Τρισδιαστατος (3D) ηχος

Προβλήματα που αντιμετωπίζουμε χρησιμοποιώντας κάποια από τις συσκευές που απαρτίζουν τους Η/Υ μας.

Συντονιστές: Super-Moderators, Software & Hardware Moderators

Απάντηση
nikos1987
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2011 00:15

Τρισδιαστατος (3D) ηχος

Δημοσίευση από nikos1987 » 23 Ιούλ 2011 17:52

Παιδες δειτε λιγο αυτο

http://www.pestaola.gr/holophonic-sounds/

Αν βαλετε να παιξει το βιντεο με στερεωφωνικα ακουστικα ή και στερεοφωνικα ηχεια θα ακουσετε ηχους οχι μονο λες και ειναι 5.1 αλλα ηχους λες και ειναι πχ κατι απο κατω σας. Δηλαδη οταν ακουμε 5.1 ακουμε ηχους μπροστα, μπροστα αριστερα,μπροστα δεξια, πισω αριστερα και πισω δεξια. σωστα? Δεν ακουμε ομως ηχους πχ κατω αριστερα ή μπροστα πανω δεξια. Ο λογος ειναι οτι δεν υπαρχουν ηχεια "υψους" για να ακουμε πχ ενα ελικοπτερο πανω δεξια ή ενα φιδι κατω μας. Με αυτο το βιντεο ομως το ακουω. Και το θεμα ειναι οτι το ακουω με 2.0 ηχεια. Πως γινεται αυτο?

Akina
Δημοσιεύσεις: 89
Εγγραφή: 25 Νοέμ 2009 18:31

Τρισδιαστατος (3D) ηχος

Δημοσίευση από Akina » 23 Ιούλ 2011 20:18

Kαλησπέρα! Δεν αποτελεί κάτι σύνθετο αυτό που ακούς. Yπάρχουν διαφορες τεχνικές που μπορούν να δημουργήσουν τέτοιες ηχητικές προσομοίωσης "παραπλανώντας" τον τρόπο που ακούμε. Αυτές η τεχνικές συνήθως προσομοιωθεί ηχητικούς χορούς η ηχοτοπία όπως ονομάζονται και χρησιμοποιούνται συχνά στην ηλεκτροακουστική μουσική.

Για να δημιουργήσεις τέτοια ηχοτοπία αυτό που είναι απαραίτητο κατά την ακρόαση είναι 2 stereo ηχεία και τίποτα παραπάνω ;) Σίγουρα όμως με τα ακουστικά πάντα ακούς πολύ καλύτερα το αποτέλεσμα.

Xρίζονται όμως πολλές γνώσεις φυσικής για να καταλάβεις πως ακριβώς λειτουγούν
H πιο απλή μορφή που υπάρχει είναι το Doppler effect : http://en.wikipedia.org/wiki/Doppler_effect

Eν συντομία αν γνωρίζεις την θέση του ακροατή είναι δυνατόν χρησιμοποιώντας αλλαγές στην συχνότητες καθώς και αλλαγές στην ένταση τον διαφορων ήχων να τοποθετήσεις ηχητικά αντικείμενα σε ένα ηχητικό περιβάλλον άκρη να έχει 2 πηγες ήχου.

Άβαταρ μέλους
Zizo
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 2256
Εγγραφή: 29 Οκτ 2006 03:21
Επικοινωνία:

Τρισδιαστατος (3D) ηχος

Δημοσίευση από Zizo » 24 Ιούλ 2011 07:07

Καλά τα είπε η Akina.
Έχει κάνα χρόνο που μου έστειλε ο κολλητός μου ένα link (σύμφωνα με την σχολή ηχοληψίας που μόλις τελείωσε) στο οποίο ακούς για κάνα 30λεπτο μια κατάσταση σε ένα κουρείο. Και καθώς περνάει η μηχανή γύρο απτο κεφάλι σου ακούς πολύ καλά που βρίσκετε. Όπως και τις ομιλίες ή τα βήματα.
Μου θυμίζει λίγο Dare Devil :P

Δεν είναι κάτι καινούργιο, χρησιμοποιείται πολύ συχνά σε ταινίες.
Εικόνα
What you waiting for?

Άβαταρ μέλους
Nemesis_Elite
Δημοσιεύσεις: 348
Εγγραφή: 14 Μαρ 2009 22:51
Τοποθεσία: athens

Τρισδιαστατος (3D) ηχος

Δημοσίευση από Nemesis_Elite » 24 Ιούλ 2011 11:44

ακριβώς το ίδιο γίνετε και με τα gaming ακουστικά 5.1
δεν σημαίνει οτι έχουν 5 ηχεία και .1 γουφερ.

nikos1987
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2011 00:15

Τρισδιαστατος (3D) ηχος

Δημοσίευση από nikos1987 » 24 Ιούλ 2011 14:50

Κι εγω ετσι νομιζα οτι το 5.1 ειναι 3d ηχος αλλα αν το σκεφτειτε λιγο δεν ειναι. Το 5.1 εχει ηχεια μπροστα αριστερα, μπροστα, μπροστα δεξια, πισω αριστερα, πισω δεξια και το γουφερ. Για να ακουσες 3d ηχος δεν λειπουν τα ηχεια "υψους"? Πχ μπροστα αριστερα πανω, μπροστα αρισυερα κατω. Με αυτο το βιντεο ακουγα ηχους πραγματικα 3d. Και το θεμα ειναι οτι αν οι ταινιες ειχαν 3d ηχους δεν θα χρειαζοταν να αγορασουμε 5.1 ηχοσυστημα που τοσα χρονα αυτο νομιζαμε. Ετσι δεν ειναι? Ελπιζω να καταλαβατε τι εννοω

Akina
Δημοσιεύσεις: 89
Εγγραφή: 25 Νοέμ 2009 18:31

Τρισδιαστατος (3D) ηχος

Δημοσίευση από Akina » 24 Ιούλ 2011 16:34

Yπάρχει εδώ και χρονια αυτή η λανθασμένη εντύπωση... είναι λογικό όταν έχεις περισσότερες πηγες ήχου (ηχεία) να είναι ευκολότερο να δημιουργήσεις ηχοτοπία. Aυτό όμως εξαρτάται απόλυτα από την μορφή που έχει επιλεγει να εκτελούνται .... Αν μην "σύνθεση" είναι κατασκευασμένη για 2 ηχεία το 5.1 δεν θα προσφέρει μεγάλη διαφορα... απλά μια "σύνθεση" που είναι κατασκευασμένη για 5.1 δεν θα την ακούσεις σωστά όταν έχει 2 ηχεία.


Περισσότερα ηχεία δεν συνεπάγεται και καλύτερος ήχος.... εξαρτάται από τι ακούς εσύ περισσότερο, αν ακούς stereo "συντήσεις" τότε το 5.1 σου είναι άχρηστο αν ακούς ταινίες με 5.1 τότε προφανέστατα σου είναι χρήσιμο.

Υπάρχουν παρα πολλές τεχνικές ο τομέας είναι τεράστιος, αλλα σε όλες αυτές τις τεχνικές υπάρχει ένα στάνταρ είναι κατασκευασμένο για παίζει σωστά σε .. (αυτό είναι το μοναδικό στάνταρ) και αυτό αναφέρεται πάντα σε σύνθεσης ήχου όταν μιλάμε για παιχνίδια υπάρχουν άλλοι παράμετροι πολύ πιο βασική από τα ηχεία, ένας από αυτούς είναι η έκδοση του eax που έχει η κάρτα ήχου σου:
http://en.wikipedia.org/wiki/Environmen ... extensions

ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε την θέση ενός ήχου είναι ένας τεράστιος κλάδος μπορεί να γράφω ώρες και ακόμα να μην έχω μπει καν στο θέμα.... αυτός όμως σε καμια περίπτωση δεν σημαίνει ότι είναι ώρα να πετάξουμε το 5.1 αφού υπάρχει άλλος τρόπος (αν και ποτε δεν είχα αλλα λέμε τώρα);)

nikos1987
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2011 00:15

Τρισδιαστατος (3D) ηχος

Δημοσίευση από nikos1987 » 24 Ιούλ 2011 17:19

Ναι οκ. Καταλαβαινω τι λες αλλα αλλο θελω να πω και δεν μπορω να το διατυπωσω. Λοιπον οταν λεμε 5.1 αναφερομαστε στα ηχεια που ειναι τοποθετημενα 3 μπροστα μας και 2 πισω μας. Οποτε αν ενας ηχος πρεπει να ακουστει πισω δεξια μας θα ακουστει απο το πισω δεξι ηχει. Αν ενας ηχος πρεπει να ακουστει αναμεσα στο αριστερο μπορστινο ηχειο και στο πισω αριστερο ηχειο τοτε λογικα θα παιζουν σε χαμηλοτερη ενταση αυτα τα 2 ηχεια ετσι ωστε να καταλαβουμε που ειναι ο ηχος. Ομως απο οτι βλεπω το 5.1 δεν ειναι τρισδιαστατο.

Αν ηταν τρισδιαστατο θα υπηραχν 8 ηχεια

Με βαση την λογικη στο δωματιοτα τα ηχεια θα επρεπε να ειναι τοποθετημενα ως εξης:

Μπροστα πανω αριστερα
Μπροστα κατω αριστερα
Μπροστα πανω δεξια
Μπροστα κατω δεξια
Πισω πανω δεξια
Πισω κατω δεξια
Πισω πανω αριστερα
Πισω κατω αριστερα

Με αυτον τον τροπο ο ηχος θα ειναι τρσιδιαστατος καθως μπορυμε να καταλαβουμε απο που προσερχονται οι ηχοι. Αρα το 5.1 δεν ειναι τρισδιαστατος ηχος. Αν πχ ενα ελικοπτερο πεταει πανω δεξια πως θα ακουστει στο 5.1?

Τουλαχιστον με τον 3d ηχο που σας εδειξα με το βιντεο ακουγονται ολοι ηχοι.ακομα και αυτοι που ειναι χαμημα και ψηλα.

Akina
Δημοσιεύσεις: 89
Εγγραφή: 25 Νοέμ 2009 18:31

Τρισδιαστατος (3D) ηχος

Δημοσίευση από Akina » 24 Ιούλ 2011 18:02

Αν έχει σχεδιαστή το ηχοτοπίο εστί ώστε να ακούσει τότε σίγουρα θα ακουστεί :) απλά σε ορισμένες περιπτώσεις δεν υπάρχει καλή σχεδίαση ...

Δεν έχει σχέση ο αριθμός των ηχείων αλλα ο τρόπος σχεδίαση της εκτέλεσις του ηχοτοπίο :)

ένα καλά σχεδιασμένο ηχοτοπίο που έχει σχεδιαστή για 2 ηχεία τότε θα ακουστεί ολόσωστα σε 2 ηχεία αν ένα ηχοτοπίο έχει σχεδιαστή για 5.1 τότε θα ακουστεί ολόσωστα σε 5.1

Yπάρχουνε παρα πολύ παράγοντες που πρέπει πάντα να λαμβάνονται υπόψη και ο πιο βασικός είναι που έχει τοποθέτηση ο ακροατής τα ηχεία του και που βρίσκετε ο ίδιος.


'Eχω δει πολλά 5.1 να μην βρίσκονται στην σωστή θέση και ούτε ο ακροατής να βρίσκετε στην σωστή θέση και αυτό είναι μεγαλύτερο πρόβλημα κατά την σχεδίαση.

Eπίσης παίζει παρα πολύ μεγάλη σημασία το μέγεθος του δωματίου και ένα σορό αλλα πράγματα που μπορούν να επηρεάσουν ένα ηχοτοπίο.

Tο ιδανικό πάντως δεν θα ήταν αυτό που αναφέρεις αλλα ο ακρότης να βρισκότανε στο κέντρο σε ένα απομονομενο ηχιτικα περιβαλον όπου τριγύρω του θα υπάρχουνε ηχητικές πηγες σε διαφορετικές απόσταστης και ύψη και θα κάλυπταν όλους τους τοίχους και τις γωνιές του δωματίου το ταβάνι ακόμα και το πάτωμα.

Όμως ο σχεδιασμός για κάτι τέτοιο εντέλει γίνετε τόσο περίπλοκος που είναι πολύ πιο εύκολο (από διαφορες άποψης ) να δημιουργείς ηχοτοπία με όσο το δυνατόν λιγότερα ηχεία.

ουσιαστικά αν έχω καταλάβει σωστά ρωτάς γιατί έχουμε το 5.1 αφού μπορούμε να δημιουργήσουμε ηχοτοπία χωρίς αυτό ?
Γιατί απλά είναι μια από τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται για την δημουργία ηχοτοπίον ηδύτερα σε ταινίες.

nikos1987
Δημοσιεύσεις: 11
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2011 00:15

Τρισδιαστατος (3D) ηχος

Δημοσίευση από nikos1987 » 24 Ιούλ 2011 19:34

Ρωταω γιατι το 5.1,7.1 klp τα θεωρουμε surround. Ακουμε surround σε οριζοντια μορφη.

Λοιπονεχουμε 5.1 και στην ταινια περασει ασ πουμε ενα φιδι μπροστα κατω δεξια μας. Λογικα θα ακουστει στο δεξι μπροστινο ηχειο. Σωστα? Το προβλημα ομως ειναι οτι δεν θα καταλαβουμε σε ποιο υψος βρισκεται ο ηχος που ακουμε.Οποτε ο ηχος που ακουγαμε τοσο καιρο δεν ειναι τρισδιαστατος. Θελω να πω οτι ολοι θαυμαζουνε το 5.1 ενω δεν κανει σωστα την δουλεια του. Θεωρω πως για να ακουστει ο ηχος σωστα πρεπει να ειναι τοποθετημενα υα ηχεια οπως τα ανεφερα πιο πανω. Δηλαδη να εχουμε ψηλα,χαμηλα,μπροστα και πισω ηχεια. Ετσι θα νιωθουμε το βαθος και το υψος.

Εσυ απο οτι καταλαβα λες οτι και με το 5.1 θα μπορουσαμε να καταλαβουμε και σε τι υψος βρισκεται ο ηχος που ακουμε απο καθε ηχειο αρκει να εχει ηχογραφηθει σωστα. Δεν το θεωρω λογικο γιατι αυτοι που το εφτιαξαν το 5.1 δεν ειναι δυνατον να επικεντωθηκαν στο οριζοντιο surround μονο.

Πιο σωστο θεωρω το 2.0 ηχεια εφοσον και τα πισω ηχεια αλλα KAI τα ηχεια "υψους" ειναι σε virtual sorround.

Άβαταρ μέλους
Zizo
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 2256
Εγγραφή: 29 Οκτ 2006 03:21
Επικοινωνία:

Τρισδιαστατος (3D) ηχος

Δημοσίευση από Zizo » 25 Ιούλ 2011 13:03

Στην τελική πρέπει να είσαι σε μια σφαίρα η οποία θα είναι ηχείο.
Φυσικά και λείπουν ηχεία όπως φυσικά και δεν βλέπουμε πραγματικά τρισδιάστατες ταινίες.
Βλέπεις πόσο καλά μπορεί να φανεί μια 3D ταινία όμως, τόσο καλά ίσως και καλύτερα μπορείς να ακούσεις 3D ήχο κιας μην υπάρχουν ηχεία.

Αυτά τα θέματα είναι θέμα χρόνου. Δουλεύουν μήνες ολόκληρους για μια σκηνή με τα εφέ του και τα 3D του, αλλά δουλεύουν για μια οθόνη που βρίσκετε μπροστά σου. Ο ήχος που βρίσκετε γενικά γύρο σου έχει "περισσότερο" όγκο δουλειάς δεν παίζει φάση να βγει το τέλειο 360 υλικό.

Όπως ποτέ δεν ηχογράφησαν σειρήνες του δρόμου μέσα από διαμέρισμα, και όμως οι σειρήνες ακούγονται φοβερά μέσο επεξεργασίας. Και όμως δεν σου έκανε θέμα να πεις ότι λείπουν ηχεία βάθους.

Και επειδή το τραβάω πολύ ναι, λείπουν ηχεία όπως λείπουν και οθόνες αλλά καλύπτετε.
Εικόνα
What you waiting for?

Απάντηση

Επιστροφή στο “PC Hardware”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες