Affiliate manager interview: Δημήτρης Κορνιώτης από την Boostr - Acute Games.

Affiliate marketing, προγράμματα συνεργατών. Όσα θέλετε να μάθετε για τον τρόπο επιλογής και χρήσης τους.

Συντονιστής: Super-Moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
cordis
Administrator, [F|H]ounder, [C|S]EO
Δημοσιεύσεις: 27647
Εγγραφή: 09 Οκτ 1999 03:00
Τοποθεσία: Greece
Επικοινωνία:

Affiliate manager interview: Δημήτρης Κορνιώτης από την Boostr - Acute Games.

Δημοσίευση από cordis » 12 Ιούλ 2011 00:05

Γεια σου Δημήτρη, πες μας λίγα λόγια για την Boostr - Acute Games (Urban Rivals). Πότε δημιουργήθηκε, τι προϊόντα προσφέρει και τι μας επιφυλάσσει για το μέλλον.
Τα πάντα ξεκίνησαν σιγά σιγά πριν 10 χρόνια περίπου (αρχές του 2002) όταν και με μία απλή έκδοση java που είχε εφαρμογή στα κινητά τηλέφωνα, ξεκίνησε το Clint Figthing:Urban. Σημειώνοντας σχετική επιτυχία και, αναγνωρίζοντας τα πλεονεκτήματα που μπορεί να προσφέρει το ιντερνετ, η μέχρι τότε Acute Games, μετατράπηκε σε Boostr/Acute Games για να στεγάσει την ηλεκτρονική μορφή του παιχνιδιού και τις υπόλοιπες δραστηριότητες της, στις αρχές του 2007.
Αρχικά το παιχνίδι ήταν διαθέσιμο στα Γαλλικά και στην συνέχεια δημιουργήθηκε και η αντίστοιχη έκδοση για τις ''μεγάλες'' γλώσσες, όπως αγγλικά, ισπανικά και γερμανικά.
Είναι επίσης ξεκάθαρο ότι η μορφή του έπαιρνε αρκετές τροποποιήσεις στην πορεία.
Σήμερα έχει φτάσει να είναι διαθέσιμο σε 13 γλώσσες και να έχει προσελκύσει περισσότερους από 16.000.000 παίχτες σε όλο τον κόσμο.
Το www.urban-rivals.com είναι το πιο δημοφιλές παιχνίδι καρτών και στρατηγικής.
Ένα παιχνίδι με πολλά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά όπως τα πολλά τουρνουά, οι εικονικές δημοπρασίες και αγορές κ. α.
Αυτή την στιγμή αποτελεί το βασικό προϊόν της Εταιρείας το οποίο πέρα από το web είναι διαθέσιμο και στο Facebook και στο iphone.
Ωστόσο οι δραστηριότητες δεν περιορίζονται μόνο εδώ, καθώς ήδη κυκλοφορεί και μία έκδοση κόμικς με ιστορίες βασισμένες στους χαρακτήρες του παιχνιδιού. Τα συγκεκριμένα βιβλία κόμικς είναι παντού διαθέσιμα, όπως για παράδειγμα στο amazon.com ( http://www.amazon.com/Urban-rivals-1-Co ... 127&sr=1-1 ).
Επιπλέον τις επόμενες μέρες θα είναι έτοιμη και η νέα έκδοση του παιχνιδιού ή οποία θα αλλάξει όλη την μορφή του, και ελπίζουμε ότι πραγματικά θα την αγαπήσουν οι παίχτες. Οπότε αξίζει να την δοκιμάσετε σύντομα.
Και τέλος, πάντα στο χώρο του gaming, ετοιμάζονται ήδη κάποια νέα projects, που δυστυχώς για ευνόητους λόγους δεν μπορούμε να αναφέρουμε περισσότερες πληροφορίες.

Είσαι affiliate manager σε μια διευρυμένη αγορά (Ελλάδα - Ρουμανία - Τσεχία - Ισπανία - Μεξικό) σε ποια θέση ως προς την ωριμότητα της αγοράς του affiliate marketing θα έβαζες την Ελλάδα και τι προοπτικές βλέπεις να έχει;
Γενικά το affiliate ή performance marketing είναι ένα αρκετά αναπτυγμένο μοντέλο στρατηγικής προώθησης.
Το να κάνω μια γενική σύγκριση ανάμεσα σε διαφορετικές αγορές, με διαφορετικά δημογραφικά, πολιτισμικά χαρακτηριστικά, αλλά και διαφορές σχετικά με την εξοικείωση των χρηστών του ιντερνετ, μπορεί να οδηγήσει σε αδιέξοδο, ωστόσο μια πιο προσεκτική αναφορά πιστεύω ότι μπορεί να μας δώσει κάποια χρήσιμα συμπεράσματα.
Γενικά στην Ελλάδα υπάρχει θεωρώ μία άρνηση γενικότερη σε σχέση με την αποδοτικότητα που μπορεί να έχει το affiliate μάρκετινγκ.
Δεν υπάρχει θεωρώ ακόμη η σωστή εμπειρία και παιδεία σχετικά με τις δυνατότητες που αυτό μπορεί να προσφέρει, αν και θέλω να τονίσω την πολύ σημαντική συνδρομή των δικτύων που έχουν αναπτυχθεί στην Ελλάδα, προς την κατεύθυνση αυτή.
Η Ισπανία που σε αριθμούς καθαρά είναι μία από τις πιο πετυχημένες αγορές στο παιχνίδι μας, στηρίζεται σε ποσοστό πάνω από 80% σε στρατηγική affiliate μάρκετινγκ για να καλύψει τις προωθητικές μας δραστηριότητες.
Σε όλες τις χώρες υπάρχουν ήδη δίκτυα affiliation πολύ αναπτυγμένα με πολλές και εναλλακτικές επιλογές.
Η Ελλάδα έχει πολύ δρόμο ακόμη όσον αφορά την εξοικείωση σε σχέση με το συγκεκριμένο μοντέλο. Η ωριμότητα ελπίζω να αποκτηθεί σύντομα, μιας και οι προοπτικές μπορεί να είναι μεγάλες.
Θα χρειαστεί αλλαγή πλεύσης και νοοτροπίας τόσο από τους διαφημιστές όσο και τους διαφημιζόμενους. Τα δίκτυα θα παίξουν πολύ μεγάλο ρόλο και σε αυτό το θέμα, και εννοώ το πως θα μπορέσουν να δημιουργήσουν αρχικά μια πιο άμεση και αποτελεσματική σχέση ανάμεσα σε διαφημιστές και διαφημιζόμενους. Αυτό είναι το επόμενο βήμα.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που σε βλέπουμε στην θέση του affiliate manager, σε είχαμε ξανασυναντήσει και το 2009 στην ίδια θέση στην PIXmania. Ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετώπισες στην Ελληνική αγορά τότε; Και ποιο τώρα;
Η Pixmania μου προσέφερε μία πάρα πολύ σημαντική εμπειρία σχετικά με το affiliation μαρκετινγk. Μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου η οποία έχει εδώ και πολλά χρόνια αναπτύξει την δικιά της in-house πλατφόρμα affiliation .
Για την εφαρμογή του ίδιου μοντέλου λοιπόν, του affiliation μαρκετινγκ, στην Ελλάδα, του μοντέλου που και πάλι η συγκεκριμένη εταιρεία χρησιμοποιούσε κατα κύριο λόγο στις μεγάλες αγορές όπως Γαλλία - Ισπανία - Ιταλία, οι δυσκολίες ήταν συγκεκριμένες και ξεκάθαρες.
Σε επίπεδο ηλεκτρονικού εμπορίου, ο ανταγωνισμός στην Ελλάδα είναι μεγάλος, με καταστήματα, τα οποία προσφέρουν άκρως ανταγωνιστικές υπηρεσίες, αλλά μέχρι και πριν λίγο καιρό, δεν είχαν αντιμετωπίσει με αξιοπιστία το μοντέλο affiliaton. Η προσωπική μου εμπειρία (ίσως να μην είναι και αντιπροσωπευτική) μου έδειξε ότι η Ελληνική αγορά είναι μία ''κακομαθημένη αγορά''. Και τι εννοώ;
Ο publisher, κυνηγά το εύκολο κέρδος, και αν λοιπόν οι merchants, έχουν συνηθίσει την αγορά σε μεγάλα ποσά fix cost, για ένα απλό banner η παρόμοιο δημιουργικό, τότε δεν θα ασχοληθούν με win - win καμπάνιες. Είχα φτάσει στο σημείο να πιστεύω ότι η λέξη affiliation είναι μια κακιά λέξη.
Υπήρχε συνεργάτης που με βάση τα νούμερα - πωλήσεις ήταν ξεκάθαρο ότι μπορεί να έχει μεγαλύτερο κέρδος αν από το μοντέλο σταθερής συνδρομής ανά μήνα, οδηγούμασταν σε μοντέλο CPA, αλλά επέμενε για λόγους που σέβομαι απόλυτα, σε ένα σταθερό κόστος.
Θεωρώ λοιπόν, ότι οι merchants έχουν κακομάθει την ελληνική αγορά.
Σε άποψη φιλοσοφίας και αντιμετώπισης του όρου affiliation, το πρόβλημα και στην αγορά του gaming είναι το ίδιο, αν και θεωρώ ότι υπάρχει μια βελτίωση χαρακτηριστική, λόγω του ενεργού ρόλου των δικτύων.
Επιπλέον, ίσως θα πρέπει όσοι σκέφτονται την δημιουργία sites να ασχοληθούν λίγο πιο εντατικά με τον χώρο του gaming καθώς θεωρώ ότι πρόκειται για μία μεγάλη αγορά, με πολλά και καλά παιχνίδια, και η Ελλάδα έχει πολλούς πιστούς gamers. Δεν είναι τόσο αναπτυγμένη η συγκεκριμένη αγορά αυτή την στιγμή. Και όταν λέω αναπτυγμένη, εννοώ τόσο την δημιουργία sites για την προβολή των παιχνιδιών και την εξοικείωση των gamers με αυτά, αλλά και μια ολόκληρη αγορά που αναπτύσσεται από συστήματα πληρωμής πάντα βασισμένα στην λογική του affiliation μαρκετινγκ, τα οποία εξυπηρετούν τις ανάγκες δημιουργίας μεθόδων πληρωμής μέσα στα παιχνίδια. Ρίξτε μια ματιά στα παρακάτω (sponsorpay, tokenads.. )
Όλες οι αποφάσεις είναι υποκειμενικές, και δεν μπορώ να κρίνω εγώ τις επιλογές του κάθε διαφημιστή, ωστόσο θεωρώ ότι η Ελλάδα είναι μια ακριβή χώρα και στο κομμάτι του ηλεκτρονικού-μαρκετινγκ και αυτό ίσως να απωθεί και ξένες ετειρίες να ενδύσουν στην ελληνική αγορά προβάλλοντας το προϊόν τους.
Ωστόσο, για ακόμη μία φορά πιστεύω πώς η ελληνική αγορά είναι σε πρώιμο στάδιο και οι προοπτικές τεράστιες.

Είδαμε στο vortal παιχνίδια στρατηγικής το Urban Rival να γίνετε skin, κάτι που δεν το βλέπουμε συχνά σε vortals, αλλά μόνο σε μεγάλα portals. Πως πήρες αυτή την απόφαση; Είναι «στρατηγική» φουλ επίθεσης;
Ο affiliate έχει στην διάθεση του απεριόριστο χώρο και πρέπει να τον εκμεταλλευτεί με πολλούς τρόπους.
Το affiliation μαρκετινγκ δεν είναι μόνο ένα banner. Αποτελεί ένα γενικότερο χτίσιμο μιας συνεργασίας η οποία θα πρέπει να εκφραστεί με περισσοτερους τρόπους.
Το skin στατιστικά ίσως να φέρνει λιγότερα κλικ (όχι πάντα) αλλά βοηθάει στο χτίσιμο της εικόνας μας, και ναι, για ένα site που το κοινό του είναι 100% στοχευμένο αυτή η κίνηση είναι επιθετική, και μπορεί να έχει ακόμη πιο επιθυμητά αποτελέσματα και για τους 2, διαφημιστή και διαφημιζόμενο.
To skin στο συγκεκριμένο site θεωρητικά έχει πολλές περισσότερες πιθανότητες να πετύχει, σε σχέση με την τοποθέτηση του σε ένα άλλο site τελείως διαφορετικού περιεχομένου. Και όντως δουλεία του affiliate manager είναι να συζητήσει με τον κάθε affiliate και να δοκιμάζουν συγκεκριμένες ενέργειες.

Αυτή την στιγμή δεν έχετε το καλύτερο per lead ποσό σε σχέση με τα ανταγωνιστικά προϊόντα που υπάρχουν στα Ελληνικά affiliate networks. Με ποιον τρόπο θα πείσεις έναν affiliate να προωθήσει το προϊόν σας; τι έχεις να του πεις;
Όντως αυτή είναι μία πολύ σωστή παρατήρηση.
Και εδώ είναι ο ρόλος του affiliate manager και ταυτόχρονα και η ''παιδεία'' που πρέπει να αποκτήσει ο affiliate για το πως θα μπορέσει να εκμεταλλευτεί όλα τα προϊόντα.
Υπήρχαν affiliates (εγγεγραμμένοι σε όλα τα δίκτυα κατά κύριο λόγο) οπού πριν επικοινωνήσουμε μαζί τους, λόγω του μικρού cpl δεν είχανε δει την προσφορά μας.
Έπειτα από την επικοινωνία μας, και συζητώντας τις διαφορετικές επιλογές που μπορούμε να έχουμε μας δοκιμάσανε.
Είναι άδικο για έναν affiliate να γεμίζει το site του με μόνο με το πρόγραμμα που δίνει το μεγαλύτερο cpl.
Προτείνουμε διαφορετικά μοντέλα τα οποία δεν περιορίζονται μονάχα σε ένα banner αλλά έχουν να κάνουν με το χτίσιμο περιεχομένου, advertorials, skins, videos, διαγωνισμούς, etc.
Και πόσο μάλλον για affiliates που έχουν 100% στοχευμένο περιεχόμενο.
Τους προτείνουμε μία αρχική δοκιμή, προτείνοντας ακόμη και διαφορετικά μοντέλα προμήθειας (π.χ mix model cpl - revenue sharing)
Και επιπλέον κανείς δεν είπε ποτέ ότι το cpl ή το cpa θα είναι πάντα σε αυτά τα επίπεδα. Τα πρώτα θετικά αποτελέσματα, αλλά και η σχέση εμπιστοσύνης που χτίζεται με τον κάθε συνεργάτη, είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε αύξηση και του ποσοστού cpl ώστε να ανταμηφθεί ο affiliate και να τον ενθαρρύνουμε να συνεχίσει την προβολή. Το performance marketing μπορεί να προσφέρει μια απόλυτη καταγραφή αποδοτικότητας της καμπάνιας και σου δείχνει τον δρόμο για να την βελτιώσεις.

Πόσοι χρήστες χρησιμοποιούν την mobile έκδοση του παιχνιδιού;
Περίπου 1.000.000 χρήστες έχουν ήδη χρησιμοποιήσει την mobile έκδοση.

Εκτός από iPhone υπάρχει πρόβλεψη να βγει και σε άλλες mobile πλατφόρμες;
Πολύ σύντομα, και η εφαρμογή android του παιχνιδιού θα είναι έτοιμη.

Πόσο μεγάλη πιστεύεις ότι θα γίνει η αγορά του mobile gaming συνολικά για όλη την βιομηχανία των browser games;
Γενικά οι νέες τεχνολογίες εξελίσσονται πολύ γρήγορα και οφείλουμε να τις ακολουθούμε. Ήδη οι εφαρμογές μας στο iphone μας προσφέρουν κάποια πολύ θετικά αποτελέσματα, και όντως η συγκεκριμένη αγορά του Μ-commerce μπορεί να υποσχεθεί πολλά για το μέλλον.
Θεωρώ ότι το e-commerce στην γενικότερη μορφή του έχει ακόμη τον κυριάρχο ρόλο, ωστόσο οι δυνατότητες που προσφέρονται από τις mobile συσκευές θα γιγαντώσουν την αγορά, μιας και βλέποντας αναλυτικά τα αποτελέσματα που τα mobile προσφέρουν, πολλοί περισσότεροι θα ειδικευτούν στην αποκλειστική ανάπτυξη παιχνιδιών για το mobile.
Τα συστήματα πληρωμής θα εξελίσσονται ακόμη περισσότερο, νέα επιχειρηματικά μοντέλα θα αναπτυχθούν για να γιγαντώσουν ακόμη περισσότερο αυτή την αγορά.

Ένα affiliate πρόγραμμα χωρίς να υπάρχει affiliate manager έχει ελπίδες;
Μιλώντας για μακροπρόθεσμους στόχους, οχι δεν έχει ελπίδες. . . περιστασιακά μπορεί να πετύχει.
Γενικά ο affiliate manager έχει να αντιμετωπίσει ένα project το οποίο απαιτεί:
- Ενδελεχή ανάλυση της αγοράς του προϊόντος (o χώρος του gaming έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, διαφορετικά από αυτό του ηλεκτρονικού εμπορίου)
- Εντοπισμός όλων όσων συμμετέχουν στην επιτυχία προώθησης του προϊόντος (νέα συστήματα προβολής, αξιοπιστία πελατών και κριτικές πελατών, etc)
- Συνεχές benchmarkιng
- Καθορισμός συγκεκριμένης στρατηγικής marketing
- Συνεχής επικοινωνία με τους affiliates και ανάλυση από κοινού των αποτελεσμάτων.
- Επιλογή των affiliates.
- Ανάπτυξη εργαλείων που θα του επιτρέπουν να ελέχγχεις σε βάθος ώστε να βελτιώνεις την αποδοτικότητα του affiliate.
- Συνεχής ενημέρωση των affiliates για τα νέα και τις κινήσεις.
- Ανανέωση δημιουργικών και δοκιμή νέων τεστ (για παράδειγμα το skin)
- brainstorming για αναζήτηση νεων προγραμμάτων προμήθειας(π. χ mix model cpl- revenue sharing)
- Συνεχής συμμετοχή σε συνέδρια - confernecres για να είσαι πάντα ενήμερος για τις εξελίξεις (video marketing, etc) και άμεση πρόταση στους affiliates για την δοκιμή των νέων δυνατοτήτων.

Ποιο είναι το καλύτερο πράγμα του να είσαι affiliate manager;
Η Συνεχής επικοινωνία με πολλούς συνεργάτες και η τεράστια πρόκληση του να βελτιώνεις συνέχεια την απόδοση των affiliates που ήδη πάνε καλά αλλά και να ανακαλύπτεις τρόπους να προσαρμόσεις το προϊόν σου και σε affiliates που δεν σχετίζονται άμεσα με το κοινό σου. H ανάγκη του να βελτιώνεις συνεχώς τις ενέργειες σου.
Και επιπλέον συμμερίζομαι απόλυτα το παρακάτω:
Παντού υπάρχει ένας εν δυνάμει πελάτης - παίχτης και οφείλουμε να τον ανακαλύψουμε.

Ποιο είναι το τελευταίο βιβλίο που διάβασες και ποια φράση του σε εντυπωσίασε ποιο πολύ;
Ήταν ενός καθηγητή μου, του κ. Δημήτρη Μπουραντά με τίτλο '¨Ολα σου τα μαθα, μα ξέχασα μια λέξη''.
Η ιστορία ενός παιδιού που από την επαρχία με πολλά όνειρα, που θέλει να τα πετύχει, και όντως πάρα τις δυσκολίες, τα πετυχαίνει, και φτάνει στην κορυφή, ωστόσο φθάνει η στιγμή του απολογισμού, και τότε σε προσωπικό επίπεδο ο λογαριασμός βγαίνει μείον.
Απλά το έχω στο μυαλό μου σαν ιστορία. . .

Ποια είναι η τελευταία κινηματογραφική ταινία που είδες και σου άρεσε;
Είδα μια ταινία τουρκικής παραγωγής (νομίζω δηλαδή) με τίτλο «Ο ξένος» που κάνει αναφορά στα στερεότυπα της Τουρκική κοινότητας της Γερμανίας. Η σκληρή πραγματικότητα για άλλους πολιτισμούς, άλλες νοοτροπίες που κρατάνε τους ανθρώπους εγκλωβισμένους.

Η έδρα σου είναι στην Γαλλία. Η Ελλάδα πια είναι μόνο για διακοπές;
Η Γαλλία αποτελεί μια δυνατή αγορά και νιώθω τυχερός που βρίσκομαι εδώ και μπορώ να μαθαίνω πολλά, και πιστεύω ότι έχω ακόμη να μάθω πολλά περισσότερα.
Η Ελλάδα αυτή την στιγμή είναι ο ιδανικότερος προορισμός των διακοπών μου, ωστόσο θέλω να πιστεύω ότι σύντομα, και αν οι συνθήκες το επιτρέψουν, δε θα είναι μόνο αυτό.

Ευχαριστούμε Δημήτρη για την όμορφη συνέντευξη που μας έδωσες, θα επανέλθουμε με ερωτήσεις των επισκεπτών μας.

----
ο Δημήτρης Κορνιώτης εργάζεται στην Boostr - Acute Games, Γαλλία
αυτή την στιγμή είναι affiliate manager στο
urban-rivals

----
Δεν απαντάω σε προσωπικά μηνύματα με ερωτήσεις που καλύπτονται από τις ενότητες του forum. Για ο,τι άλλο είμαι εδώ για εσάς.
- follow me @twitter

Άβαταρ μέλους
greek_manager
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1243
Εγγραφή: 21 Οκτ 2002 19:01
Τοποθεσία: Back to Greece
Επικοινωνία:

Affiliate manager interview: Δημήτρης Κορνιώτης από την Boostr - Acute Games.

Δημοσίευση από greek_manager » 12 Ιούλ 2011 13:04

Ενδιαφέροντα πράγματα :) Ευχαριστώ και για την αναφορά στα παιχνιδια στρατηγικης ;)
aka thkouk
Football Manager - H ελληνική κοινότητα
παιχνιδια στρατηγικης - Παίξε Δωρεάν

Απάντηση

Επιστροφή στο “Affiliate marketing - γενικά”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες