Bevel tool στο Cinema 4d

Δημιουργία τρισδιάστατων γραφικών με Cinema 4D, Max 3Ds, Maya, ...

Συντονιστές: Super-Moderators, Graphics Moderators

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
kallileo
Δημοσιεύσεις: 66
Εγγραφή: 05 Μαρ 2007 13:05

Bevel tool στο Cinema 4d

Δημοσίευση από kallileo » 13 Απρ 2009 16:23

Το Σ/Κ ασχοληθηκα εκτενως με το Bevel Tool ειδα αρκετα tutorials για το συγκεκριμενο εργαλειο και το Phong Tag και εκανα πολλες δοκιμες.
Θα ηθελα να ρωτησω αν καποιος εχει καταφερει να δουλεψει το συγκεκριμενο εργαλειο. Στα περισσοτερα αντικειμενα προκαλει μεγαλα προβληματα στο shading των γειτονικων επιφανειων που ακομα και με την επεξεργασια του phong tag δυσκολα διορθωνεται οταν και μπορει να διορθωθει. Επισης πολλες φορες προκυπτουν "σπασμενες" επιφανειες και διαφορα artifacts. Οτι να'ναι γινεται με το συγκεκριμενο εργαλειο...ενω ειναι απαραιτητο διοτι ειναι ο κυριος τροπος δημιουργιας fillet.

Εχει καταφερει να βρει ενναλλακτικη λυση ή κατι?????

Άβαταρ μέλους
veriotis
Graphics Moderator
Δημοσιεύσεις: 1360
Εγγραφή: 22 Δεκ 2003 21:30
Τοποθεσία: Βέροια
Επικοινωνία:

Bevel tool στο Cinema 4d

Δημοσίευση από veriotis » 13 Απρ 2009 17:54

μια εικόνα ή και ένα δείγμα για να καταλάβω ?

Άβαταρ μέλους
SimonTheSorcerer
Δημοσιεύσεις: 202
Εγγραφή: 04 Φεβ 2006 17:13
Τοποθεσία: Αθήνα

Bevel tool στο Cinema 4d

Δημοσίευση από SimonTheSorcerer » 13 Απρ 2009 22:07

Εργαλεία όπως το bevel, extrude κλπ. είναι απλά εργαλεία workflow, δεν σκέφτονται από μόνα τους πως να προσαρμοστούν στη γεωμετρία σου.
Δεν πρόκειται να κάνουν την τέλεια καθαρή δουλειά που γίνεται στα parametric objects. Εξαρτάται από τη γεωμετρία σου πότε θα "σπάσει" και πότε κρίνεται κατάλληλο να χρησιμοποιείς εργαλεία όπως το bevel ή να κάνεις το modeling μόνος σου.

Πέραν τούτου, μπορείς να δοκιμάσεις και το πολύ καλό plugin chamfermaker που μπορεί να κάνει bevel procedurally ώστε να μπορείς να το ενεργοποιείς και απενεργοποιείς όποτε θέλεις, καθώς και παραπάνω επιλογές συγκριτικά με το απλό bevel του cinema:
http://www.c4dcafe.com/ipb/index.php?au ... owfile=281
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord, when I lay my vengeance upon thee.

Άβαταρ μέλους
kallileo
Δημοσιεύσεις: 66
Εγγραφή: 05 Μαρ 2007 13:05

Bevel tool στο Cinema 4d

Δημοσίευση από kallileo » 14 Απρ 2009 13:09

Simon

To plugin δουλευει και στην 11 εκδοση?
Αποσυμπιεζοντας το στο φακελο plugins δεν μου το φορτωνει στο menu Plugins του Cinema 4d.

Άβαταρ μέλους
SimonTheSorcerer
Δημοσιεύσεις: 202
Εγγραφή: 04 Φεβ 2006 17:13
Τοποθεσία: Αθήνα

Bevel tool στο Cinema 4d

Δημοσίευση από SimonTheSorcerer » 14 Απρ 2009 15:36

Δε χρειάζεται να το γράφεις 2 φορές,
σε μένα στην mac r11 δουλεύει κανονικά, φαντάζομαι πως είναι και για pc.
Το παραπάνω πακέτο περιέχει 2 plugins, επιβεβαίωσε πως βάζεις στο φάκελο plugins τους φακέλους "AMA ChamferMaker v1.0" και "AMA multislide v0.8" ξεχωριστά.

Αν είσαι σε 64-bit ίσως να μην τα υποστηρίζει όμως...
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord, when I lay my vengeance upon thee.

Άβαταρ μέλους
kallileo
Δημοσιεύσεις: 66
Εγγραφή: 05 Μαρ 2007 13:05

Bevel tool στο Cinema 4d

Δημοσίευση από kallileo » 14 Απρ 2009 15:43

Vista x64 ειμαι...οντως ισως για αυτο πολλα plugins δεν παιζουν.

Άβαταρ μέλους
kallileo
Δημοσιεύσεις: 66
Εγγραφή: 05 Μαρ 2007 13:05

Bevel tool στο Cinema 4d

Δημοσίευση από kallileo » 14 Απρ 2009 20:38

veriotis έγραψε:μια εικόνα ή και ένα δείγμα για να καταλάβω ?
Sorry που σε αφησα να περιμενεις....

Δοκιμαστε λιγο να κανετε bevel στις ακμες που εχω επιλεξει στο αρχειο. Αυτο που με ενδιαφερει ειναι να δω αν γινεται να αποφυγω καποιες ανωμαλιες που δημιουργουνται στις γωνιες.
Αν δεν γινεται με το bevel πως μπορω να δειχνω ενα εφε σαν ειναι ενωμενα τα δυο αντικειμενα?

Π.χ το παρακατω αντικειμενο αποτελειται απο 2 κομματια το πανω και εναν κυλινδρο απο κατω. Αν φτιαξω το απο πανω κομματι και τον κυλινδρο ξεχωριστα και θελω να τα ενωσω ομως ταυτοχρονα να υπαρχει μια ομαλοτητα στην ενωση που στην εικονα δειχνει να σαν ενα μικρο fillet. Πως μπορω να το κανω και πως πρεπει να σχεδιασω τα κομματια?

Εικόνα

Εκανα μερικες δοκιμες οπως στο επισυναπτωμενο αρχειο και ενωσα εναν κυβο με εναν κυλινδρο με boolean union και μετα το εκανα editable οπου και εφαρμοζω το bevel.
Συνημμένα
bevel.rar
(9.79 KiB) Μεταφορτώθηκε 357 φορές

Άβαταρ μέλους
SimonTheSorcerer
Δημοσιεύσεις: 202
Εγγραφή: 04 Φεβ 2006 17:13
Τοποθεσία: Αθήνα

Bevel tool στο Cinema 4d

Δημοσίευση από SimonTheSorcerer » 15 Απρ 2009 00:40

Εγώ εκτός από το να έχεις γεωμετρία με καθαρή τοπολογία δεν ξέρω κάποιον άλλο τρόπο...
Είναι θέμα modeling για να βγει το αποτέλεσμα που θέλεις, όχι συγκεκριμένου εργαλείου. Το boolean δεν πρόκειται να σου προσφέρει έτοιμο το αποτέλεσμα, μιας και συνήθως έχει μη ικανοποιητική τοπολογία. Για τέτοια ένωση αντικειμένων μπορείς να δουλέψεις είτε με bevel είτε με κάποιο άλλο τρόπο όπως hypernurbs modeling.

Αφού ρύθμισα την τοπολογία και ένωσα κάποια σημεία που δεν είχες ενωμένα, έκανα weighting στο hypernurbs. Φυσικά παίρνει optimization μιας και δεν ασχολήθηκα πολύ, και επίσης άφησα τα εξωτερικά edges σκληρά και με phong breaks.

Δες και αυτό το thread στο cgtalk μπορεί να σε βοηθήσει:
http://forums.cgsociety.org/showthread. ... 7&t=736015
Συνημμένα
bevel_01.c4d.zip
(19.98 KiB) Μεταφορτώθηκε 259 φορές
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord, when I lay my vengeance upon thee.

Άβαταρ μέλους
kallileo
Δημοσιεύσεις: 66
Εγγραφή: 05 Μαρ 2007 13:05

Bevel tool στο Cinema 4d

Δημοσίευση από kallileo » 16 Απρ 2009 12:27

SimonTheSorcerer έγραψε:Εγώ εκτός από το να έχεις γεωμετρία με καθαρή τοπολογία δεν ξέρω κάποιον άλλο τρόπο...
Τι ακριβως εννοεις "γεωμετρια με καθαρη τοπολογια"?
Απο τι καταλαβαινω προσπαθουμε να αποφυγουμε τα Boolean οσο γινεται...
SimonTheSorcerer έγραψε: Αφού ρύθμισα την τοπολογία και ένωσα κάποια σημεία που δεν είχες ενωμένα
Λιγο πιο αναλυτικα λιγο εδω...αν γινεται.

Άβαταρ μέλους
SimonTheSorcerer
Δημοσιεύσεις: 202
Εγγραφή: 04 Φεβ 2006 17:13
Τοποθεσία: Αθήνα

Bevel tool στο Cinema 4d

Δημοσίευση από SimonTheSorcerer » 16 Απρ 2009 14:11

Ένα μοντέλο μπορεί να έχει πολύ διαφορετική τοπολογία από ένα άλλο που είναι εξωτερικά ίδιο. Όταν το κάνεις subdivide για να το εξομαλύνεις αν δεν έχει καλή τοπολογία μπορεί να παρουσιάσει προβλήματα, είτε αν το κάνεις με hypernurbs είτε μόνος σου με το bevel.

Γενικά αν πρόκειται να κάνεις subdivide ή deformations καλό είναι:
- να προσπαθείς να έχεις όσο το δυνατόν τετράπλευρα πολύγονα.
- Να προσπαθείς να έχεις όσο το δυνατόν λιγότερα πολύγονα.
- τα edges να έχουνε την αναμενόμενη ροή ανάλογη με το αποτέλεσμα που θες.
Τώρα το "αναμενόμενη ροή" είναι δύσκολο να το ορίσω, αλλά φαντάσου να σχεδίαζες grid σε ένα ήδη υπάρχον μοντέλο πως θα το έκανες. Δηλαδή εκτός από το σχήμα, ο modeler πρέπει να έχει στο μυαλό του και τα παραπάνω που αποτελούν την τοπολογία του μοντέλου του.

Αν δεν ορίζεις εσύ πως θα είναι τα σημαντικά edges που παίζουνε ρόλο στο smoothing που θες, και τα αφήνεις n-gons, τότε τα δημιουργεί το πρόγραμμα όπως νομίζει και συνήθως νομίζει λάθος. Μπορείς να ενεργοποιήσεις στο filter τα n-gon lines για να δεις τα εικονικά αυτά edges.

Αυτό μάλλον τα εξηγεί καλύτερα: http://www.guerillacg.com/home/3d-polyg ... -artifacts

Αν δεν γνωρίζεις τα βασικά για modeling δυστυχώς δεν τα κάνει έτοιμα το πρόγραμμα. Θα πρότεινα να κοιτάξεις non-organic modeling tutorials.
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord, when I lay my vengeance upon thee.

Άβαταρ μέλους
kallileo
Δημοσιεύσεις: 66
Εγγραφή: 05 Μαρ 2007 13:05

Bevel tool στο Cinema 4d

Δημοσίευση από kallileo » 21 Απρ 2009 14:36

SimonTheSorcerer έγραψε: Αυτό μάλλον τα εξηγεί καλύτερα: http://www.guerillacg.com/home/3d-polyg ... -artifacts
Πολυ ενδιαφερον site. Εξηγει με ωραιο τροπο αρκετα ζητηματα...

Απάντηση

Επιστροφή στο “3D Graphics design”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες