Ατύχημα - Ποιος φταίει;

Προβληματισμοί και ανταλλαγή ιδεών από την Επικαιρότητα και διάφορα άλλα θέματα.

Συντονιστής: Super-Moderators

Άβαταρ μέλους
dva_dev
Script Master
Δημοσιεύσεις: 3790
Εγγραφή: 16 Σεπ 2005 01:32
Επικοινωνία:

Ατύχημα - Ποιος φταίει;

Δημοσίευση από dva_dev » 04 Μαρ 2009 22:27

id12586 έγραψε:...κάτι το οποίο θεωρητικά απογορεύεται πρακτικά δεν μπορεί να γίνει αλλιώς...
Στη νομοθεσία δεν υπάρχει θεωρητικά και πρακτικά, υπάρχει μόνο αυτό που λένε οι διατάξεις. Για το stop για παράδειγμα, λένε ότι το όχημα πρέπει να σταματήσει, δεν αφήνει κανένα περιθώριο για συνειρμούς ή σκέψεις ότι εντάξει περιμένω 10 λεπτά και βάλε, και οι γύφτοι από τον κάθετο δρόμο δεν με αφήνουν γι αυτό κι εγώ θα βγάλω μούρη σιγά σιγά ώστε να τους υποχρεώσω να με αφήσουν. Λέει απλώς ότι πρέπει να σταματήσεις ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι θα τη βγάλεις όλο το απόγευμα στη διασταύρωση περιμένοντας.

Ενα ίσως διαφορετικό παράδειγμα. Οσοι έχουν περάσει τα τελευταία 2 χρόνια από τα διόδια της ελευσίνας στο ρεύμα προς αθήνα θα θυμούνται ότι πλέον έχουν βγάλει τα κιόσκια και τις νισήδες. Μέχρι πριν 1 μήνα περίπου που πέρασα υπήρχε μια πινακίδα που έγραφε 60 (προφανώς ξέμεινε από τότε που υπήρχαν ακόμα κιόσκια και νισήδες και κανείς δεν έκανε τον κόπο να την αφαιρέσει). Ο δρόμος πλέον συνεχίζει κανονικά με το ίδιο πλάτος που έχει και η υπόλοιπη εθνική και δεν υπάρχει κανένας λόγος το όριο ταχύτητας να μην είναι 120 χλμ που είναι ακριβώς πριν και ακριβώς μετά τα διόδια. Γι αυτό οι οδηγοί συνεχίζουν κανονικά χωρίς να κόβουν ταχύτητα αφού ξέρουν ότι η πινακίδα έχει ξεμείνει. Κάνουν καλά που συνεχίζουν με 120 ή θα έπρεπε να μειώσουν στα 60;

Άβαταρ μέλους
Connor MacLeod
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 13373
Εγγραφή: 07 Φεβ 2005 13:36
Τοποθεσία: Κοζάνη
Επικοινωνία:

Ατύχημα - Ποιος φταίει;

Δημοσίευση από Connor MacLeod » 04 Μαρ 2009 22:48

Απο την στιγμη που λεει 60, πρεπει να πανε με 60. Αν υπάρχουν εκει μπατσοι την ώρα που περναν cars με μεγαλητερη speed, ειναι υποχρεωμένοι να τους γράψουν.
Meizu MX5(5.5"/8Core/3GB/32GB/Sony IMX220 20.7MP)
PC 27'' (3770@3.4/16GB/560SE/500GB SATA3/650W S12G)
Mac mini (2.5GHz/8GB/6630/90GB GorsairGT)

id12586
στις καρδιές μας
Δημοσιεύσεις: 8387
Εγγραφή: 23 Ιουν 2003 23:28
Τοποθεσία: Far away
Επικοινωνία:

Ατύχημα - Ποιος φταίει;

Δημοσίευση από id12586 » 05 Μαρ 2009 12:21

dva_dev έγραψε:
Το θεωρητικά πηγαίνει στην νομοθεσία.
Το πρακτικά στο τί γίνεται στον δρόμο.
Chris at your Services
ΕικόναSacame de Aqui

sibas
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1856
Εγγραφή: 21 Φεβ 2003 01:21
Τοποθεσία: Μια εδώ.. Μια εκεί.. Σήμερα είμαι εδώ!!!
Επικοινωνία:

Ατύχημα - Ποιος φταίει;

Δημοσίευση από sibas » 05 Μαρ 2009 17:19

Στη Ελλάδα μάλλον και τα δυο πάνε στο θεωρετικά..

Άβαταρ μέλους
Hermeia
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 987
Εγγραφή: 02 Αύγ 2004 00:14
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Ατύχημα - Ποιος φταίει;

Δημοσίευση από Hermeia » 05 Μαρ 2009 22:56

Οταν προσπερνάς από τα δεξιά χωρίς να υπάρχει δική σου λωρίδα είναι ζημιά.. 'Ολοι όσοι ασχολούνται χρόνια με την κίνηση στους δρόμους το ξέρουν.. τροχαίοι, δικαστές, ασφαλιστές..
Το απλό κλασικό συνήθως είναι όταν το αυτοκίνητο που προσπερνάς στρίβει δεξιά.. (απο όσα λέτε εδώ θα ήταν το φορτηγάκι..)
Φυσικά αν δε εχει ανάψει φλας φταίει που δεν το άναψε, αλλα σχεδόν κανενα μηχανάκι που προσπερνάει έτσι (απο δεξιά, χωρίς δική του λωρίδα, ξυστά..), δεν "κόβει" για να τσεκάρει αν κανένας έχει ανάψει δεξί φλας..

Εξω από το σπίτι μου γίνεται συχνά το κατοπτρικό του.. είναι μια δημοσιά είσοδος από εθνική.. (χαμός κάθε απόγευμα Κυριακής κλπ.. αλλα και σχεδόν κάθε πρωί εργάσιμο..) Μια λουρίδα. Λίγο παραπάνω αρχίζουν αργά φανάρια.. και συχνά κολλάει και σέρνονται όλοι..
Οι μηχανές εδώ προσπερνάνε από αριστερά, στο αντίθετο ρεύμα, στάνταρ. Δέκα μέτρα πιο μάνω από το στενάκι μου, έχει άλλο στενάκι απέναντι, και κάπου 10 αυτοκίνητα στα 1000 στρίβουν εκεί.
Φυσικά κι ανάβουν φλας, αλλα έχει κίνηση και το αντίθετο ρεύμα - όχι κίνηση που σέρνεται, αλλά αρκετούς τρελούς που τρέχουν να φύγουν από την πόλη με πολύ μικρά διαλείματα (ισα για να εχει ελεύθερο δρόμο να τρέχουν περισσότερο οι επόμενοι), κι έτσι περιμένουν πολύ για την αριστερή στροφή - που δεν απογορεύεται- κι απο πίσω απλά βλέπουν σαν να αργεί πολύ αυτό το φανάρι...
Να μην σας τα πολυλογώ, περίπου 2-3 μηχανες ετησίως τις μαζεύουν με το κουταλάκι από την απέναντι γωνία όπου πετάγονται.. αφού μόλις βρει κενό στο αντίθετο το προς-αριστερά αυτοκίνητο πετάγεται βιαστικά να περάσει.. χωρίς φυσικά να περιμένει τίποτα να του έρθει απο πίσω ανάποδα στο αντίθετο και με τέτοια ταχύτητα..


Αλλά.. μήπως, λέω.. το μεγαλύτερο πρόβλημα σε τουτο τον τόσο άτυχο τόπο (και στο παράδειγμα που συζητάμε) είναι ότι όλοι, οδηγοί δικύκλων, άλλοι οδηγοί , και γενικότερα όλοι, πιστεύουμε ότι κάθε μηχανή κάθε μεγέθους δεν χρειάζεται καμιά λωρίδα κυκλόφορίας, ποτέ. Πάντα χωράει και περνάει "ανάμεσα", πάνω στις γραμμές, πάντα, ακόμα και σην εθνική, χωρίς να υπάρχουν αυτοκίνητα για να περάσει ανάμεσά τους. Και νόμιζα ότι δεν θα βλαστημούσα ποτέ μηχανόβιους..

Λοιπόν, αν ήμουνα ο δικηγόρος του "κιτρινου" που λέτε, το επιχείρημά μου θα ήταν ότι δεν είδα κανένα μηχανάκι να έρχεται φυσικά, ΚΑΙ δεν υπήρχε πουθενά από όπου να έρθει (λουρίδα κυκλοφορίας), ΚΑΙ, ακόμα κι αν ερχόταν από το πουθενά, δεν είχε που να πάει (κενό σε νόμιμη λουρίδα κυκλοφορίας μετά τη διασταύρωση).

Επίσης, αν ο οδηγός της μηχανής αγαπούσε τη ζωή του και την αρτιμέλειά του - κυρίως την αρτιμέλειά του και την ικανότητα να ξανακαβαλήσει μηχανή-,
θα είχε πετάξει μούρη μπρος από το φορτηγό λιγάκι, ΚΑΙ σταματήσει να ελέγξει αν μπορεί να περάσει "σε ένα κομμάτι" ο ίδιος, χωρίς να χάσει κανενα πόδι δηλαδή.

Αυτό είναι το καλύτερο πρακτικό που ξερω, με βασικό στόχο την επιβίωση στο δρόμο.

Σας μιλάει μια μηχανόβια με ένα φίλο που έχει χάσει ένα πόδι στην παραλιακή.. 20 χρονών λεβέντης ήτανε, και πιο πολύ τον πείραζε που δεν μπορούσε πια να οδηγήσει τη HD με το ψεύτικο πόδι..
Όσους είδα να μαζεύουν από απέναντι, δεν με πειράζει πια τόσο πολύ, μετά το πρώτο σοκ στα 16 μου, πριν ακόμα πάρω το δίπλωμα.. εκείνος ο λεκές που άφησε στο δρόμο κράτησε πολύ, μέχρι τις επόμενες βροχές.. και παραδόξως τελευταία έχουν αραιώσει αυτά τα δυστυχήματα.. φυσικά οι γνωστοί μου μηχανόβιοι με θεωρούν κότα που δεν προσπερνάω ποτέ στο αντίθετο ρεύμα.. αλλά εγώ έχω τάξει στον εαυτό μου ότι θα φτάσω στον προορισμό μου χωρίς αμυχή.. όχι 5 λεπτά νωρίτερα αν.. με προσέχουν όλοι οι άγιοι και όλοι οι άλλοι οδηγοί..)
Hermeia the InfoSharer
Η Γνώση είναι Δύναμη
Εικόνα

Άβαταρ μέλους
Aflex
Δημοσιεύσεις: 1769
Εγγραφή: 16 Δεκ 2007 16:40

Ατύχημα - Ποιος φταίει;

Δημοσίευση από Aflex » 05 Μαρ 2009 23:13

sibas έγραψε:Στη Ελλάδα μάλλον και τα δυο πάνε στο θεωρετικά..
:clap: :clap:

Άβαταρ μέλους
iNDEFiX
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 2569
Εγγραφή: 20 Δεκ 2002 00:48
Τοποθεσία: κλειστή λόγω έργων
Επικοινωνία:

Ατύχημα - Ποιος φταίει;

Δημοσίευση από iNDEFiX » 10 Μαρ 2009 14:06

GeoStuff έγραψε:
id12586 έγραψε: Για το ατύχημα η ευθύνη βαραίνει καθαρά το αυτοκίνητο όμως.
Ο μόνος λόγος που θα διαφωνήσω είναι ότι το αυτοκίνητο έχει περάσει ήδη το σημείο ελέγχου, αν γίνομαι κατανοητός, και συνεχίζει να περάσει...

Για μένα το ατύχημα είναι καθαρά ευθύνη της κρυμμένης μοτοσυκλέτας...

Παράνομη προσπέραση από δεξιά και κρύψιμο από τους υπόλοιπους...

Ο οδηγός του αυτοκινήτου έχει περάσει το πρώτο ρεύμα, έχει ελέγχει το δεύτερο, όπου βλέπει ένα σταματημένο αυτοκίνητο, και πάει να περάσει... Αφού έχει διασταυρώσει, και περάσει παραπάνω από το μισό αμάξι την λωρίδα, πετάγεται μια κρυμμένη μηχανή και πέφτει πάνω του...

Χρήστε, καταλαβαίνω το πάθος για την υπεράσπιση της μηχανής, και εγώ έχω την ίδια τρέλλα, αλλά την έχω πάθει ΠΟΛΛΕΣ φορές έτσι ακριβώς, ευτυχώς χωρίς ατύχημα, από παπάκια και delivery που περνάνε όπως να ναι και από όπου να ναι...

Και να μην αναφερθώ στο ότι η μηχανή έπρεπε να έχει σταματήσει να ελέγξει πριν διασταυρώσει τον άλλο δρόμο!
Θα συμφωνήσω και εγώ με αυτό. Είχε περάσει το σημείο ελέγχου ήδη το κίτρινο. Από την άλλη, αν στην Ελλάδα είχαμε μία πιο σωστή "αμυντική" αντίληψη θα έπρεπε το κίτρινο αμάξι να προσέξει μήπως περάσει μηχανή που δεν την έχει δει και κυριώς η μηχανή - εφόσον βλέπει κενό στην ουρά στο σημείο της διαστάυρωσης - να τσεκάρει μήπως περάσει αμάξι κάθετα.

Προσωπικά έχω αποφύγει πολλά χαζά τρακαρίσματα έτσι (με αμάξι).

Apostolis_38
Δημοσιεύσεις: 1969
Εγγραφή: 14 Φεβ 2008 16:20
Τοποθεσία: ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Ατύχημα - Ποιος φταίει;

Δημοσίευση από Apostolis_38 » 10 Μαρ 2009 15:38

Hermeia έγραψε:Φυσικά αν δε εχει ανάψει φλας φταίει που δεν το άναψε, αλλα σχεδόν κανενα μηχανάκι που προσπερνάει έτσι (απο δεξιά, χωρίς δική του λωρίδα, ξυστά..), δεν "κόβει" για να τσεκάρει αν κανένας έχει ανάψει δεξί φλας..
Πληροφοριακά.
Και να έχει ανάψει φλάς πάλι φταίει.
Το φλάς προειδοποιεί, ΔΕΝ ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ.
Αν δεν σε αφήσει ο άλλος να περάσεις ΣΤΑΜΑΤΑΣ και ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ για να περάσεις.
Ρωτάς τον άλλον αν προλαβαίνει να σταματήσει ακόμα και με 2χ.α.ω. ;
Θα μου πείς κι αν ο άλλος απο πίσω πέσει επάνω του;
Ας πρόσεχε. Γι αυτό υπάρχουν τα όρια ταχύτητας και η ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗΣ απο τον προπορευόμενο. Δεν είναι τυχαίο οτι ΠΑΝΤΑ φταίει όποιος έχει βρεί τον άλλον απο πίσω.

Ολα αυτά βέβαια με το γράμμα του νόμου. Το τι γίνεται ή τι ΠΡΕΠΕΙ να γίνεται είναι άλλο θέμα.
Δυστυχώς όμως καμιά φορά οι νόμοι δεν μπορούν να προβλέψουν όλες τις πιθανές περιπτώσεις κι έτσι βγάζουν ένα γενικό "διάταγμα"
Hermeia έγραψε:Λοιπόν, αν ήμουνα ο δικηγόρος του "κιτρινου" που λέτε, το επιχείρημά μου θα ήταν ότι δεν είδα κανένα μηχανάκι να έρχεται φυσικά, ΚΑΙ δεν υπήρχε πουθενά από όπου να έρθει (λουρίδα κυκλοφορίας), ΚΑΙ, ακόμα κι αν ερχόταν από το πουθενά, δεν είχε που να πάει (κενό σε νόμιμη λουρίδα κυκλοφορίας μετά τη διασταύρωση).
Σόρρυ αλλά αν ήμουνα δικηγόρος της μηχανής θα απαντούσα οτι "80 χιλιόμετρα πρίν ο αναβάτης προσπάθησε να αποφύγει μία γιαγιά/ένα μυρμήγκι/ μία κουτσουλιά απο περιστέρι και δεν είχε περιθώριο να ξαναμπεί στη λωρίδα του!
Μην τα ισοπεδώνουμε όλα.
Οπως πρακτικά είναι δικαίωμα του κίτρινου αυτοκίνητου να προσπαθήσει να περάσει τη διασταύρωση άλλο τόσο πρακτικά είναι δικαίωμα του μοτοσυκλετιστή να προσπαθήσει να μην γεράσει στο δρόμο πίσω απο ένα αυτοκίνητο.
Απο τη στιγμή που και οι δύο παρανομούν παίρνουν το ρίσκο.
ΟΜΩΣ στην περίπτωση αυτή ισχύει το αξίωμα του αυγού και της πέτρας.
Οπότε ΗΘΙΚΑ ο αυτοκινητιστής ΩΦΕΙΛΕΙ να προσέχει περισσότερο.
Στο δρόμο και στο στρατό το δεν είδα πληρώνεται πολύ ακριβά.

Και φυσικά όποιος βιαστεί να απαντήσει οτι "δεκάρα δεν δίνω για τη μηχανή ας προσέχει αυτή" ας αναρωτηθεί καλύτερα αν θα πεί τα ίδια λόγια αν χάσει γονιό/αδερφό/κολλητό/συγγενή κ.λ.π.


@GeoStuff:
Δηλαδή αφού είχε περάσει το stop, μπορεί άνετα να πάθει μια βλάβη και να ακινητοποιειθεί εκεί για 5-6 ώρες. Αφού πέρασε το stop έχει αποκτήσει προτεραιότητα και οι άλλοι οφείλουν να σταματήσουν.
Και φυσικά αν το πάθει αυτό σε καμμιά διάβαση τρένου, είναι υποχρεωμένος ο σταθμάρχης να ειδοποιήσει τον οδηγό να μην τον πατήσει γιατί θα φταίει το τρένο.
Δεν νομίζω οτι είναι έτσι.

Άβαταρ μέλους
Sermac
Δημοσιεύσεις: 363
Εγγραφή: 26 Σεπ 2007 21:08

Ατύχημα - Ποιος φταίει;

Δημοσίευση από Sermac » 10 Μαρ 2009 16:24

Please κλειδώστε το.
Εικόνα

Άβαταρ μέλους
Stathis
Photography Moderator
Δημοσιεύσεις: 4842
Εγγραφή: 23 Απρ 2005 21:03
Τοποθεσία: http://127.0.0.0
Επικοινωνία:

Ατύχημα - Ποιος φταίει;

Δημοσίευση από Stathis » 10 Μαρ 2009 16:29

Νομιζω πως ο Sermac έχει δικιο.
Όχι αλλο.

Άβαταρ μέλους
Sheena
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 3654
Εγγραφή: 07 Σεπ 2005 00:00

Ατύχημα - Ποιος φταίει;

Δημοσίευση από Sheena » 10 Μαρ 2009 17:34

id12586 έγραψε:
dva_dev έγραψε:
Το θεωρητικά πηγαίνει στην νομοθεσία.
Το πρακτικά στο τί γίνεται στον δρόμο.
Πού να 'ξερε.......... Εμείς τι κάνουμε;................................ :roll:
Εικόνα

id12856 Οι άγγελοι πάνε κοντά με τους αγγέλους...

Άβαταρ μέλους
cordis
Administrator, [F|H]ounder, [C|S]EO
Δημοσιεύσεις: 27647
Εγγραφή: 09 Οκτ 1999 03:00
Τοποθεσία: Greece
Επικοινωνία:

Ατύχημα - Ποιος φταίει;

Δημοσίευση από cordis » 10 Μαρ 2009 17:39

locked...
Δεν απαντάω σε προσωπικά μηνύματα με ερωτήσεις που καλύπτονται από τις ενότητες του forum. Για ο,τι άλλο είμαι εδώ για εσάς.
- follow me @twitter

Κλειδωμένο

Επιστροφή στο “Επικαιρότητα & Διάφορες Συζητήσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες