Ατύχημα - Ποιος φταίει;

Προβληματισμοί και ανταλλαγή ιδεών από την Επικαιρότητα και διάφορα άλλα θέματα.

Συντονιστές: WebDev Moderators, Super-Moderators

Κλειδωμένο
Άβαταρ μέλους
Sermac
Δημοσιεύσεις: 363
Εγγραφή: 26 Σεπ 2007 21:08

Ατύχημα - Ποιος φταίει;

Δημοσίευση από Sermac » 04 Μαρ 2009 00:44

Βαριέμαι να γράφω το σενάριο, οπότε το ζωγράφισα σε flash... Δείτε εδώ.

Σύμφωνα με τον κ.ο.κ., ποιος είναι υπεύθυνος για το ατύχημα;
α) Το κίτρινο αυτοκίνητο
β) Η μοτοσικλέτα
γ) Το μαύρο βαν
δ) Κανείς!
Εικόνα

Άβαταρ μέλους
Aflex
Δημοσιεύσεις: 1769
Εγγραφή: 16 Δεκ 2007 16:40

Ατύχημα - Ποιος φταίει;

Δημοσίευση από Aflex » 04 Μαρ 2009 00:46

Εκ πρώτης όψεως ο μοτοσικλετιστής.

Άβαταρ μέλους
dva_dev
Script Master
Δημοσιεύσεις: 3790
Εγγραφή: 16 Σεπ 2005 01:32
Επικοινωνία:

Ατύχημα - Ποιος φταίει;

Δημοσίευση από dva_dev » 04 Μαρ 2009 00:50

Ο κοκ είναι ξεκάθαρος. Φταίει αυτός που είχε stop. Ακόμα και stop να μην είχε, το μηχανάκι έρχεται από δεξιά του και είχε ούτως ή άλλως προτεραιότητα.

Άβαταρ μέλους
Sermac
Δημοσιεύσεις: 363
Εγγραφή: 26 Σεπ 2007 21:08

Ατύχημα - Ποιος φταίει;

Δημοσίευση από Sermac » 04 Μαρ 2009 00:55

Οκ, δεν διαφωνώ ότι παραβιάστηκε το stop, όμως η μοτοσικλέτα δεν θα έπρεπε να σταματήσει στο τέλος της ουράς;
Εικόνα

id12586
στις καρδιές μας
Δημοσιεύσεις: 8387
Εγγραφή: 23 Ιουν 2003 23:28
Τοποθεσία: Far away
Επικοινωνία:

Ατύχημα - Ποιος φταίει;

Δημοσίευση από id12586 » 04 Μαρ 2009 00:57

Όχι βέβαια!
Σύμφωνα με τον ΚΟΚ το κίτρινο αυτοκίνητο ευθύνεται διότι δεν έλεγξε σωστά αν έρχεται κανείς.
Και η μηχανή είναι παράνομη για προσπέραση απο δεξιά. Αν έρθει ΤΟΤΑ για να καταγράψει το ατύχημα θα του την ρίξει επιτόπου ή αλλιώς στην προανακριτική.
Για το ατύχημα η ευθύνη βαραίνει καθαρά το αυτοκίνητο όμως.
Αν πάει δικαστικά ίσως να βγει και συνυπαιτιότητα αλλά και πάλι το συντριπτικό ποσοστό ευθύνης θα είναι κατά του οδηγού του αυτοκινήτου.

Είχες τέτοιο ατύχημα? Ήρθε αστυνομία να καταγράψει το συμβάν?
edit: dva_dev post
edit2: sermac post:
Όχι δεν θα έπρεπε. Επειδή παραχώρησε προτεραιότητα το ένα ρεύμα (ή ένα αυτοκινητο) δεν υποχρεώνει και τους άλλους οδηγούς να παραχωρήσουν.
Δεν υπάρχει σωστό-λαθος σε όλες τις περιπτώσεις παιδιά..
Chris at your Services
ΕικόναSacame de Aqui

Άβαταρ μέλους
Aflex
Δημοσιεύσεις: 1769
Εγγραφή: 16 Δεκ 2007 16:40

Ατύχημα - Ποιος φταίει;

Δημοσίευση από Aflex » 04 Μαρ 2009 01:11

Όντως ο κίτρινος φταίει. Ξεσκόνισα πάλι λίγο τα βιβλία με τα οποία έδωσα το καλοκαίρι για το δίπλωμα και έτσι είναι.

Δε παύει να είναι μακακία του μοτοσικλετιστή πάντως. Live your myth, in Greece...

Άβαταρ μέλους
Stathis
Photography Moderator
Δημοσιεύσεις: 4842
Εγγραφή: 23 Απρ 2005 21:03
Τοποθεσία: http://127.0.0.0
Επικοινωνία:

Ατύχημα - Ποιος φταίει;

Δημοσίευση από Stathis » 04 Μαρ 2009 01:30

ρε συ Aflex μ'εχεις μπερδεψει ρε φιλε! Πόσο χρονών είσαι ; για 50αρι εδωσες;

Άβαταρ μέλους
cordis
Administrator, [F|H]ounder, [C|S]EO
Δημοσιεύσεις: 27648
Εγγραφή: 09 Οκτ 1999 03:00
Τοποθεσία: Greece
Επικοινωνία:

Ατύχημα - Ποιος φταίει;

Δημοσίευση από cordis » 04 Μαρ 2009 01:36

από την στιγμή που έχουν σταματήσει τα άλλα αμάξια στην ουρά η μηχανή έχει το δικαίωμα να κάνει προσπέραση από δεξιά. Έτσι δεν είναι ρε id;
Δεν απαντάω σε προσωπικά μηνύματα με ερωτήσεις που καλύπτονται από τις ενότητες του forum. Για ο,τι άλλο είμαι εδώ για εσάς.
- follow me @twitter

Άβαταρ μέλους
Sermac
Δημοσιεύσεις: 363
Εγγραφή: 26 Σεπ 2007 21:08

Ατύχημα - Ποιος φταίει;

Δημοσίευση από Sermac » 04 Μαρ 2009 01:39

Εγώ συνεχίζω να πιστεύω ότι επειδή υπάρχει μόνο μία λωρίδα κυκλοφορίας, η μηχανή δεν θα έπρεπε να κάνει προσπεράσεις. Ούτε από δεξιά, ούτε από αριστερά.

id12586 έγραψε:Είχες τέτοιο ατύχημα? Ήρθε αστυνομία να καταγράψει το συμβάν?
Όχι. Απλά το σκέφτομαι κάθε φορά που βρίσκομαι στη θέση του κίτρινου ή του μαύρου. :-?
Εικόνα

Άβαταρ μέλους
deninho
Super Moderator
Δημοσιεύσεις: 7066
Εγγραφή: 17 Ιαν 2004 16:01
Τοποθεσία: σ'άλλη διάσταση
Επικοινωνία:

Ατύχημα - Ποιος φταίει;

Δημοσίευση από deninho » 04 Μαρ 2009 01:53

on topic please...

Σύμφωνα με τον ΚΟΚ φταίνε και οι δύο για διαφορετικά, ο καθένας, πράγματα. Δικαστικώς, υπάρχουν πολλές πιθανότητες να πέσει το φταίξιμο στον μοτοσικλετιστή, διότι καθώς βγήκε από τα δεξιά του SUV, ήταν κρυμμένος και δεν μπορούσε να τον είχε δει ο οδηγός του κίτρινου αυτοκινήτου. Αυτό, όμως, εξαρτάται, κι από το δικαστή και από τις καταθέσεις των μαρτύρων

@id12586: Δεν είμαι σίγουρος πως το εννοείς, αλλά ας το ξεκαθαρίσουμε, και για τους άλλους. Το να παραχωρήσει προτεραιότητα ένα όχημα, είναι υποχρεωτικό, εφόσον αν προχωρήσει κλείνει τη διασταύρωση (παρακώλυση συγκοινωνιών)


@Cordis:
Κ.Ο.Κ.
Aρθρo 17: Πρoσπέρασμα - Kυκλoφoρία σε στoίxoυς

1. O oδηγός επιτρέπεται να πρoσπεράσει πρoπoρευόμενo όxημα μόνo εφόσoν μπoρεί να τo κάνει xωρίς κίνδυνo ή παρακώλυση της κυκλoφoρίας και εφόσoν πρoειδoπoιήσει έγκαιρα γι' αυτό, σύμφωνα με τo άρθρo 21 παρ. 2 τoυ παρόντoς Kώδικα.
2. To πρoσπέρασμα επιτρέπεται, κατά κανόνα, από τα αριστερά. Kατ' εξαίρεση, τo πρoσπέρασμα επιτρέπεται από τα δεξιά αν o πρoπoρευόμενoς oδηγός έxει δώσει σήμα ότι πρoτίθεται να στρίψει αριστερά και έxει μετακινήσει τo όxημα ή τα ζώα τoυ πρoς την πλευρά αυτήν.
3. To πρoσπέρασμα απαγoρεύεται γενικά στις εξής περιπτώσεις:
α) 'Oταν κάπoιoς από τoυς oδηγoύς πoυ ακoλoυθoύν αυτόν πoυ πρoτίθεται να πρoσπεράσει άρxισε ήδη τo πρoσπέρασμα.
β) 'Oταν o oδηγός πoυ πρoπoρεύεται στην αυτή λωρίδα κυκλoφoρίας, δώσει σήμα ότι πρoτίθεται να πρoσπεράσει άλλoν.
γ) 'Oταν η λωρίδα κυκλoφoρίας την oπoία θα xρησιμoπoιήσει o oδηγός κατά τo πρoσπέρασμα, δεν είναι ελεύθερη σε αρκετή απόσταση μπρoστά τoυ, κατά τρόπo ώστε, λαμβανoμένης υπόψη της διαφoράς ταxύτητας τoυ oxήματός τoυ, κατά τo xρόνo τoυ πρoσπεράσματoς, και εκείνης των oxημάτων, τα oπoία πρoτίθεται να πρoσπεράσει, να μην εκθέσει σε κίνδυνo ή παρεμπoδίσει τoυς ερxόμενoυς αντίθετα.
δ) Aμέσως πρo ή επί μη κυκλικoύ ισόπεδoυ oδικoύ κόμβoυ, εκτός αν:
αα) επιτρέπεται τo πρoσπέρασμα πρoς τα δεξιά, κατά την περίπτωση της παρ. 2 τoυ άρθρoυ αυτoύ.
ββ) η oδός, στην oπoία γίνεται τo πρoσπέρασμα, έxει πρoτεραιότητα.
γγ) η κυκλoφoρία ρυθμίζεται από τρoxoνόμo ή με φωτεινoύς σηματoδότες και
δδ) τo όxημα τo oπoίo πρoσπερνάται είναι πoδήλατo, μoτoπoδήλατo, ή μoτoσυκλέτα χωρίς καλάθι.
ε) Aμέσως πρo ή επί ισoπέδoυ σιδηρoδρoμικής διάβασης xωρίς κινητά φράγματα, εκτός αν η oδική κυκλoφoρία ρυθμίζεται από φωτεινoύς σηματoδότες, όπως αυτoί πoυ xρησιμoπoιoύνται στoυς ισόπεδoυς oδικoύς κόμβoυς.
στ) Aμέσως πρo ή σε διάβαση πεζών, η oπoία έxει σημανθεί ως διάβαση πεζών στo oδόστρωμα ή με πινακίδα σήμανσης.
ζ) Mέσα στις σήραγγες.
η) Όταν σχολικό λεωφορείο έχει σταματήσει σε οδόστρωμα με μία ή δύο λωρίδες κυκλοφορίας προς την κατεύθυνση που κινείται και έχει αναμμένα τα φώτα έκτακτης ανάγκης για την αποβίβαση και επιβίβαση μαθητών.
4. Eιδικότερα σε oδόστρωμα διπλής κατεύθυνσης τo πρoσπέρασμα απαγoρεύεται και κατά την πρoσέγγιση σε κυρτή αλλαγή κλίσης ή σε στρoφές με ανεπαρκή oρατότητα, εκτός αν υπάρxει στα σημεία αυτά διαxωριστική νησίδα ή δύo τoυλάxιστoν λωρίδες κυκλoφoρίας πρoς την κατεύθυνση αυτoύ πoυ πρoσπερνά, oι oπoίες oρίζoνται με κατά μήκoς διαγραμμίσεις, τo δε πρoσπέρασμα γίνεται xωρίς να εγκαταλείψει o oδηγός τις λωρίδες κυκλoφoρίας πoυ σημειώνoνται ως κλειστές γι' αυτoύς πoυ έρxoνται αντίθετα.
5. O oδηγός, κατά τo πρoσπέρασμα, υπoxρεoύται να αφήνει στo όxημα τo oπoίo πρoσπερνά αρκετό xώρo παραπλεύρως.
6. O oδηγός, υπoxρεoύται μετά τo πρoσπέρασμα, να επαναφέρει τo όxημά τoυ πλησίoν τoυ δεξιoύ άκρoυ τoυ oδoστρώματoς, xωρίς κίνδυνo γι' αυτoύς πoυ πρoσπερνά.
Aν όμως κινείται σε oδόστρωμα με δύo τoυλάxιστoν λωρίδες κυκλoφoρίας κατά κατεύθυνση και πρoτίθεται να πρoσπεράσει περισσότερα από ένα oxήματα, μπoρεί να παραμείνει στη λωρίδα πoυ xρησιμoπoιεί για τo πρoσπέρασμα, αν η ενέργειά τoυ αυτή δεν πρoκαλεί δυσxέρεια στoυς oδηγoύς ταxύτερων oxημάτων πoυ τoν πλησιάζoυν από πίσω.
7. Oδηγός πoυ αντιλαμβάνεται ότι άλλoς oδηγός πρoτίθεται να τoν πρoσπεράσει, υπoxρεoύται να κινείται πλησίoν τoυ δεξιoύ άκρoυ τoυ oδoστρώματoς και να μην επιταxύνει την κίνησή τoυ. O oδηγός βραδέως κινoύμενoυ ή oγκώδoυς oxήματoς, τoυ oπoίoυ δεν είναι ευxερές και ασφαλές τo πρoσπέρασμα, λόγω της στενότητας ή της κατάστασης τoυ oδoστρώματoς, σε συνδυασμό με την πυκνότητα της αντιθέτως ερxόμενης κυκλoφoρίας, υπoxρεoύται να μειώνει την ταxύτητά τoυ και να πλησιάζει κατά τo δυνατό, στo δεξιό άκρo τoυ oδoστρώματoς, για να διευκoλύνει τo πρoσπέρασμα από oxήματα πoυ ακoλoυθoύν.
8. α) Σε μoνόδρoμoυς και oδoύς διπλής κατεύθυνσης, πoυ υπάρxoυν δύo τoυλάxιστoν λωρίδες κυκλoφoρίας, κατά κατεύθυνση, μέσα σε κατoικημένες περιoxές και τρεις εκτός αυτών, διαxωριζόμενες με κατά μήκoς διαγραμμίσεις, επιτρέπεται η κυκλoφoρία σε παράλληλες σειρές (στoίxoυς).
β) Στην περίπτωση αυτή, αλλαγή λωρίδας επιτρέπεται μόνo, εφόσoν δεν πρoκαλείται κίνδυνoς ή παρακώλυση της κυκλoφoρίας και δίνεται έγκαιρα πρoειδoπoίηση, σύμφωνα με τo άρθρo 21 παρ. 2 τoυ παρόντoς Kώδικα.
γ) Στην περίπτωση που προβλέπεται στο εδάφιο α΄ της παρούσας παραγράφου, ο προβλεπόμενος τρόπος οδήγησης δε θεωρείται ότι αποτελεί προσπέρασμα κατά την έννοια του παρόντος άρθρου. Η διάταξη της περίπτωσης στ΄ της παραγράφου 3 του άρθρου αυτού, παραμένει εφαρμόσιμη.
9. Aν η πυκνότητα της κυκλoφoρίας είναι τέτoια ώστε τα oxήματα να καταλαμβάνoυν oλόκληρo τo πλάτoς τoυ oδoστρώματoς πρoς την κατεύθυνση της κυκλoφoρίας και κινoύνται με την ταxύτητα τoυ πρoπoρευόμενoυ αυτών oxήματoς, αλλαγή λωρίδας επιτρέπεται μόνo πρoκειμένoυ τo όxημα να στρίψει δεξιά ή αριστερά ή να σταθμεύσει.
10. Στις περιπτώσεις κίνησης των oxημάτων σε παράλληλες σειρές (στoίxoυς), oι oδηγoί των βραδυπoρoύντων oxημάτων υπoxρεoύνται να κινoύν αυτά στη δεξιά λωρίδα τoυ oδoστρώματoς.
11. Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις των περιπτώσεων α΄, β΄, ε΄, στ΄
και ζ΄ της παραγράφου 3 και της παραγράφου 4 του άρθρου αυτού τιμωρείται
με διοικητικό πρόστιμο επτακοσίων (700,00) ευρώ, τις δε λοιπές διατάξεις,
με διοικητικό πρόστιμο ογδόντα (80,00) ευρώ.

Άβαταρ μέλους
KGP
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 5857
Εγγραφή: 18 Ιούλ 2002 01:50
Τοποθεσία: Mr Wonderful

Ατύχημα - Ποιος φταίει;

Δημοσίευση από KGP » 04 Μαρ 2009 02:36

akoma kai me auta pou paratheteis o ID topothetithike sosta (pisteuo)
*Στην Ελλάδα δεν χρειάζεται να σκέφτεσαι...χάνεις πολύτιμο χρόνο!
*"The power of accurate observation is frequently called cynicism by those who don't have it." -George Bernard Shaw (1856-1950)
*The purpose of argument should not be victory, but progress.

Άβαταρ μέλους
GeoStuff
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 7496
Εγγραφή: 16 Νοέμ 2005 03:12
Τοποθεσία: Στα αλατορυχεία της Ζουαζιλάνδης...

Ατύχημα - Ποιος φταίει;

Δημοσίευση από GeoStuff » 04 Μαρ 2009 02:50

id12586 έγραψε: Για το ατύχημα η ευθύνη βαραίνει καθαρά το αυτοκίνητο όμως.
Ο μόνος λόγος που θα διαφωνήσω είναι ότι το αυτοκίνητο έχει περάσει ήδη το σημείο ελέγχου, αν γίνομαι κατανοητός, και συνεχίζει να περάσει...

Για μένα το ατύχημα είναι καθαρά ευθύνη της κρυμμένης μοτοσυκλέτας...

Παράνομη προσπέραση από δεξιά και κρύψιμο από τους υπόλοιπους...

Ο οδηγός του αυτοκινήτου έχει περάσει το πρώτο ρεύμα, έχει ελέγχει το δεύτερο, όπου βλέπει ένα σταματημένο αυτοκίνητο, και πάει να περάσει... Αφού έχει διασταυρώσει, και περάσει παραπάνω από το μισό αμάξι την λωρίδα, πετάγεται μια κρυμμένη μηχανή και πέφτει πάνω του...

Χρήστε, καταλαβαίνω το πάθος για την υπεράσπιση της μηχανής, και εγώ έχω την ίδια τρέλλα, αλλά την έχω πάθει ΠΟΛΛΕΣ φορές έτσι ακριβώς, ευτυχώς χωρίς ατύχημα, από παπάκια και delivery που περνάνε όπως να ναι και από όπου να ναι...

Και να μην αναφερθώ στο ότι η μηχανή έπρεπε να έχει σταματήσει να ελέγξει πριν διασταυρώσει τον άλλο δρόμο!
Κούκλα Μου Φρεγάτα Σκίζεις Τον Ωκεανό... Μοιάζεις Στον Τιτανικό!!!

Άβαταρ μέλους
usercd80
Literature Moderator
Δημοσιεύσεις: 9707
Εγγραφή: 23 Ιουν 2001 03:00

Ατύχημα - Ποιος φταίει;

Δημοσίευση από usercd80 » 04 Μαρ 2009 03:20

Αυτός που παραβίασε το stop φταίει. Τελεία και παύλα. Το αν προσπέρασε από δεξιά η μηχανή θα πείραζε το αυτοκίνητο που προσπέρασε και όχι το αυτοκίνητο που παραβίασε το stop. Είναι σα να λέμε ότι παραβιάζω τον δακτύλιο και αν μου διαλύσει κανένας το αυτοκίνητο μπαίνοντας στο αντίθετο ρεύμα θα διερευνυθούν οι ευθύνες μου που παραβίασα το δακτύλιο. Δεν υπολογίζονται συνειρμικά ή αθροιστικά η παραβιάσεις, από όσο έχω καταλάβει είναι απλά μαθηματικά. Ο μοτοσικλετιστής πήγαινε κανονικά στο ρεύμα του και τον χτύπησε αυτός που παραβίασε το stop. Η μηχανή καλά θα έκανε να έλεγχε αλλά δεν είναι και υποχρεωμένη από τη στιγμή που έχει προτεραιότητα.

Άβαταρ μέλους
fiskilis
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 14099
Εγγραφή: 16 Νοέμ 2003 22:44
Τοποθεσία: Athens
Επικοινωνία:

Ατύχημα - Ποιος φταίει;

Δημοσίευση από fiskilis » 04 Μαρ 2009 06:28

Φταιει η Μηχανη καθως προσπερνουσε απο μερος απαγορευμενο και ετσι δεν ειχε το καταληλο σημειο για να τον δει ο ερχωμενος απο το Stop

Κανεις δεν εχει παραβιασει Stop καθως ο κιτρινος ειδε ελευεθερο χωρις κινηση χωρο και συνεχισε να παει στην δουλεια του

θα εφτεγε αν χτυπαγε τον μοτοσυκλετιστη αν αυτος προσπερνουσε απο αριστερα

Άβαταρ μέλους
mechpanos
Honorary Member
Δημοσιεύσεις: 1709
Εγγραφή: 20 Μαρ 2003 00:59
Τοποθεσία: Athens - Pyrgos
Επικοινωνία:

Ατύχημα - Ποιος φταίει;

Δημοσίευση από mechpanos » 04 Μαρ 2009 08:06

Το stop ουδέποτε παραβιάστηκε, έτσι όπως είναι το animation, καλά κανείς δεν το βλέπει; Τι το γράφετε και το ξαναγράφετε και μπερδεύετε κι εμάς.
Ο οδηγός του κίτρινου σταματάει, ελέγχει και ξεκινάει να περάσει πιστεύοντας ότι είναι ελεύθερος καθώς βλέπει το απέναντι ρεύμα σταματημένο, τον οδηγό του μαύρου ορθά να του έχει αφήσει τον δρόμο ανοιχτό σταματώντας εκεί που πρέπει και το ρεύμα που έρχεται από αριστερά είναι άδειο.
Ο μοτοσικλετιστής κρυμμένος πίσω από το μαύρο όχημα 1ον όφειλε να μην βρίσκεται εκεί, 2ον αφού την κάνει που την κάνει όφειλε να σταματήσει αυτός να ελέγξει.
Εφόσον λοιπόν κανένα Stop δεν παραβιάστηκε, αλλά και Stop να μην υπήρχε θεωρητικά ο δεξιά θα είχε προτεραιότητα δηλ. η μηχανή, θέλω να πω ότι δεν έχει σημασία στην προκειμένη περίπτωση γιατί ο οδηγός της μοτοσικλέτας παρανομεί και θέτει σε κίνδυνο 1ον την ίδια του την ζωή και 2ον την ζωή των άλλων, εκμεταλλευόμενος την ευελιξία του οχήματός του στην κίνηση και παραβαίνοντας τον ΚΟΚ.
Πύργος θεός Πανηλειακός!!

Κλειδωμένο

Επιστροφή στο “Επικαιρότητα & Διάφορες Συζητήσεις”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες